Fortnite jak Valorant i CS2?! Linia Ognia zmienia grę w FPS-a 5 na 5!
Jakiś czas temu pisałem, że Fortnite kombinuje coś dookoła rozgrywki z perspektywy pierwszej osoby. Długo nie trzeba było czekać, aby Epic Games przybyło z konkretami. Linia Ognia, mająca 11 grudnia premierę we wczesnym dostępie z grą rankingową i nierankingową, to napompowany adrenaliną, oparty na rundach tryb 5 na 5, w którym kluczowe dla zwycięstwa są strategia, praca zespołowa i osobiste umiejętności.
Co wczesny dostęp oznacza dla Linii Ognia? Linia Ognia zaczyna z mapą Horyzont 10, startowym zestawem broni i ograniczoną liczbą przedmiotów. Po premierze Epic Games będzie wprowadzać zmiany na podstawie opinii graczy, jak również dodawać nowe mapy, bronie i funkcje. Czego teraz można oczekiwać po tym trybie w Fortnite?
- Linia Ognia to tryb bez budowania. Do Linii Ognia zostaną przeniesione wszystkie zapisane układy domyślne z szafki, w tym istniejące stroje, plecaki, buty, malowania, graffiti i emotki z Fortnite! Nie będą używane/obsługiwane kilofy, smugi, instrumenty, pojazdy i ścieżki jamowe.
- W Linii Ognia gracze na początku meczu dzieleni są na dwie drużyny: atakującą i broniącą. Celem atakujących jest podłożenie rozrywającego rzeczywistość urządzenia punktu szczeliny w jednym z dwóch miejsc na mapie, podczas gdy obrońcy robią wszystko, co mogą, by uniemożliwić podłożenie i zdetonowanie urządzenia. Fortnite zmienia się więc w tym trybie w CS2 i Valorant!
- W Linii Ognia nie można się odradzać – runda kończy się po wybuchu urządzenia punktu szczeliny lub zlikwidowaniu wszystkich członków jednej z drużyn. Po 6 rundach gracze zamieniają się miejscami, więc obrońcy mają okazję zostać atakującymi i odwrotnie. Gra kończy się, gdy jedna z drużyn wygra łącznie 7 rund.
- Zaczynacie grę z pistoletem Strażnik i 800 kredytami. W Linii Ognia kredyty można zdobywać za likwidacje i podkładanie urządzenia punktu szczeliny oraz wydawać na początku każdej rundy na dodatkowe przedmioty i bronie, które zwiększą wasze szanse na zwycięstwo. Jeśli przetrwacie rundę, zachowacie całe wyposażenie (poza zużytymi przedmiotami jednorazowymi) i osłony na kolejną. W dowolnej chwili możecie upuszczać bronie oraz granaty dymne i błyskowe dla swoich towarzyszy, a także podnosić je po zlikwidowanych graczach.
- Urządzenie punktu szczeliny wybucha 45 sekund od podłożenia. Jeśli zostanie pomyślnie obronione, lepiej oddalić się na sporą odległość, albo grozi wam zlikwidowanie w promieniu rażenia. Likwidacja w ten sposób oznacza utratę całego posiadanego wyposażenia.
- Na początku każdego meczu Linii Ognia gracze z każdej drużyny wybierają jeden z pięciu gadżetów, które tylko oni będą mogli kupić i użyć podczas meczu. Gracze mogą zakupić wybrany gadżet i przechowywać w ekwipunku dwa z nich w każdej rundzie. Nie można ich upuścić ani podnieść po innych graczach. Prawidłowo używane gadżety mogą mieć ogromny wpływ na wynik rundy.
Nierankingowa Linia Ognia charakteryzuje się rozgrywką bardziej na luzie i warto ją wybrać, jeśli chcecie dobrze bawić się ze znajomymi lub wypróbować ten tryb. To świetne miejsce, by potrenować celowanie i wyczuć, jak działają gadżety. Jeśli gracz opuści mecz nierankingowy, jego drużyna zostanie uzupełniona przez następnego. Po zakończeniu meczu nierankingowego gracze mogą pozostać na tym samym serwerze.
Gra rankingowa jest przeznaczona dla osób chcących sprawdzić się przeciwko innym graczom na wyższym poziomie rywalizacji. Jeśli gracz opuści mecz rankingowy, nikt nie pojawi się na jego miejsce, a on otrzyma karę do rankingu i nie może dołączyć do następnego meczu przez pewien czas. Gracze, którzy przypadkowo opuszczą rozgrywkę, mają 3 minuty na ponowne dołączenie, zanim zostanie nałożona kara.
Linia Ognia rusza w ramach wczesnego dostępu w Fortnite już 11 grudnia. Tryb ten będzie dostępny za darmo.