Gdy kosztowała 2 mln dolarów, a sprzedano tylko 7 tys. egzemplarzy
Twócy ROKH – sieciowego survivala, którego akcja rozgrywa się na Marsie – zdecydowali się na niecodzienny krok. W specjalnym komunikacie (albo liście otwartym do społeczności, jak zwał tak zwał) ujawnili dokładną liczbę sprzedanych egzemplarzy gry… oraz kwotę, jaką na tym zarobili.
Niestety, jest słabo. Nawet bardzo słabo. Przez 16 miesięcy (tyle czasu minęło od premiery na Steam) ROKH znalazł tylko 7,171 nabywców, co przełożyło się na 71 tys. dolarów przychodu.
Najgorsze jednak, że dotychczasowa produkcja ROKH pochłonęła już 2 miliony dolarów. Sami przyznacie, że 71k wygląda na tym tle żałośnie. Bardzo wątpliwe, żeby producentom udało się wyjść chociażby na zero. Musiałby nastąpić jakiś cud, ale tego cudu nie ma.
Tak samo nie ma liczby graczy. Wczoraj bawiły się tam… cztery osoby. Współczujemy, ale tak niestety działa branża gier. Jedne gry osiągają sukces, inne odwrotnie.
ROKH kosztuje 36 zł, gdyby ktoś był zainteresowany podreperowaniem konta bankowego producentów.