GGWP to program, który wspomoże twórców w walce z toksycznością
Toksyczność w grach online to temat rzeka, można o tym gadać i gadać, ale tak naprawdę twórcy takich gier nigdy jej się nie pozbędą, nieważne co będą próbowali z tym zrobić. Reportowanie osób nie zawsze działa i większość tych zgłoszeń ląduje w koszu.
Dennis „Thresh” Fong, zwany inaczej jako pierwszy profesjonalny gracz, działał on w okresie 1995-1997 i grał głównie w Dooma oraz Quake’a. Teraz zaczął on rozwijać AI, które ma pomóc zwalczać toksyczność w grach sieciowych. Program zwie się GGWP i został stworzony przy współpracy Thresha z założycielem Crunchyroll Kun Gao i ekspertem od danych oraz AI Dr. George Ng.
Korzysta z w pełni konfigurowalnego systemu API, który agreguje dane graczy, aby wygenerować wynik zdrowia społeczności i rozbić typy toksyczności dla danej gry. Przypisuje nawet punkty reputacji poszczególnym graczom na podstawie analizy zgłoszonych meczów przeprowadzonej przez AI i zrozumienia kultury graczy w danej grze.
Cały projekt do tej pory zebrał 12 milionów dolarów funduszy i jest wspierany przez Sony, Riot Games, jak i paru streamerów. Więcej o samym programie możecie poczytać tutaj.