Ghost na pierwszym gameplay'u. Nowe MMO od twórcy WoW-a i LoL MMO

Ghost (nazwa robocza) to powstające od jakiegoś czasu MMO, na którego czele stoi Greg "Ghostcrawler" Street - legenda gamedevu, były dyrektor World of Warcraft i początkowy szef League of Legends MMO.
I o ile na wcześniejszym pokazie - z grudnia 2024 roku - Ghost wyglądał bardzo sztucznie i bardzo „prototypowo”, to teraz wreszcie nabrał kształtów. Baa, teraz wreszcie prezentuje się jak produkcja MMORPG, bardzo schludna i w niektórych momentach bardzo stylowa produkcja.
Przed wami półtorej godziny gameplay’u wraz z komentarzem "Ghostcrawlera„ oraz omówieniem kluczowych elementów gry.
To, co widzimy to - cytat - wersja „pre-pre-pre-alpha”.
Kluczowe informacje (#1):
- Gra jest w fazie rozwoju od około 14-16 miesięcy.
- Twórcy skłaniają się ku modelowi Buy-To-Play, ale żadna decyzja jeszcze nie zapadła
- Ghost jest reklamowany jako gra MMORPG w stylu westernu, inspirowana klasykami gatunku, od Ultima Online po World of Warcraft
- Główną cechą gry jest system „Blue Shards” – tymczasowa nazwa dla instancjonowanych, częściowo proceduralnie generowanych stref
- „Blue Shards” mają być dynamiczną i powtarzalną zawartością, która pozostanie aktualna nawet na wysokich poziomach
- System walki w Ghost jest opisywany jako wolniejszy i bardziej metodyczny, oparty na systemie „tab-target” zamiast dynamicznej gry akcji w stylu God of War czy Dark Souls.
- Duży nacisk kładzie się na taktykę, pozycjonowanie i współpracę zespołową
- Gra oferuje mechanikę budowania, którą żartobliwie porównuje się do „fantasy Fortnite”. W Niebieskich Strefach gracze mogą zbierać zasoby, takie jak drewno i kamień, i budować z nich konstrukcje, takie jak mosty czy rampy. Pozwala to na interaktywną interakcję z otoczenie
- Głównym celem gry będzie zawartość PvE
- Zespół deweloperski dąży do stworzenia świata o klasycznym klimacie fantasy, unikając jednocześnie nadużywanych motywów, takich jak orkowie i elfy. Zamiast tego, twórcy tworzą unikalne rasy, takie jak Feline (ludzie przypominający ćmy)
- Twórcy celują w 30 grywalnych unikalnych klas na premierę
- Głębia i personalizacja klas będą osiągane głównie poprzez ekwipunek, a konkretnie broń i talizmany specyficzne dla danej klasy. Zdobycie nowej broni (na przykład nowego miecza dwuręcznego) pozwoli radykalnie zmienić działanie umiejętności
- Zamiast tradycyjnego systemu wyboru serwerów, twórcy dążą do stworzenia jednej przestrzeni do gry, w której znajomi będą mogli grać razem bez barier
- Ekwipunek w grze będzie systemem toreb z przegródkami, jak w World of Warcraft, bez obciążenia
- Ghost nie będzie żadnym MMO-roguelike. Ma to być pełnoprawne MMORPG, które przypadnie do gustu weteranom gatunku
- Będzie podział na „Świętą Trójcę”, ale walka ma też być bardziej chaotyczna (a nie tak, że Tank kontroluje 100% aggro)
- Premiera gry to wciąż odległa sprawa
Aha, jeszcze jedno. Wczorajszy devstream z pokazem gry to nie jest żade zabieg marketingowy mający na celu przygotowanie nad pod crowdfunding. „Ghostcrawler” chciał po prostu pokazać, jaka jest koncepcja gry i jak Ghost MMO wygląda obecnie.
Powiem tak, Ghost zapowiada się obiecująco, ale jest zdecydownie za wcześnie, żeby mówić o jego potencjale.



