Graczom RuneScape nie podobała się mechanika w Wilderness, więc ją usunięto
Jagex przyznaje, że pomyliło się, co do Wilderness w RuneScape. W założeniach ta strefa PvE miała być ekscytująca dla graczy, dlatego wprowadzono mechanikę „threat” tamtejszym mobom, aby były bardziej agresywne. W rzeczywistości społeczności nie przypadło to do gustu, dlatego deweloper usunął ten pomysł.
Ekipa z Jagex wierzy, że gdyby inaczej wprowadzili ten pomysł, to prawdopodobnie rezultaty były odmienne. Niemniej jest, jak jest, a skoro gracze nie są zainteresowani taką rozgrywką, to twórcy nie zamierzają ich do tego zmuszać. Zwłaszcza że przez zmienienie Wilderness z PvP na PvE, społeczność po prostu omijała te tereny, koncentrując się na innych strefach. Tylko niektórzy wykorzystywali wprowadzony threat do jeszcze szybszego zabijania mobów.
W efekcie eksperyment nie udał się, dlatego deweloperzy się z niego wycofują. Nie porzucają jednak samej idei, aby PvE było bardziej emocjonujące i ekscytujące z nutką ryzyka. Dlatego, o ile ta wersja pomysłu nie wypaliła, tak Jagex dalej zamierza kombinować. Obecnie w Wilderness nie ma mechaniki threat, a także Cursed Wisps. Szczegóły tutaj.