“Granie w MMO nie powinno tylko polegać na expieniu postaci”

Dodany przez guru około 2 lata temu
10 5358
“Granie w MMO nie powinno tylko polegać na expieniu postaci”

Kto tak powiedział? Twórcy Into the Echo w tym wywiadzie.

(Into the Echo to nowy unikatowy MMO na silniku Unreal Engine 5, który będzie “polegał na podróżach w czasie i współpracy całej społeczności gry w rozwijaniu świata”.)

Jak czytamy, większość nowoczesnych tytułów Massively Multiplayer Online posiada liniowy system progresji polegający na zdobywaniu doświadczenia i podnoszeniu swojego levela. Teoretycznie nie ma w tym nic złego, jednak Into The Echo chce spróbować czegoś innego, czegoś świeżego, czegoś, co wyróżni grę na rynku. 

Dlatego rozgrywka będzie tu wyglądać trochę zupełnie inaczej. 

"Dzięki naszemu systemowi hub-and-spoke zastępujemy standardowy pasek i poziomy XP. Zamiast tego gracze natkną się na kilka drzewek postępu lub „szprych”, jak lubimy je nazywać. Mogą być one związane z historią, budowaniem technik rzemieślniczych, a nawet odblokowywaniem umiejętności. Chodzi o zmianę motywacji gracza. Wierzymy, że korzystając z naszego systemu, gracze skupią się na podróży, a nie na celu. Gracze nie powinni robić rzeczy tylko dla XP, powinni to robić, ponieważ jest to przyjemne.

Co więcej, postęp wzdłuż każdej “szprychy” opiera się na kamieniach milowych, a nie na liczbach, co utrudnia ustalenie gotowej formuły efektywnej progresji. W rzeczywistości system hub-and-spoke eliminuje potrzebę szukania przez graczy szybszych sposobów postępu: to całkowicie zależy od gracza, który szprychy chcą wyrównać i w jakiej kolejności. Daje im to indywidualny podpis, który sięga znacznie głębiej niż numer poziomu postaci. Mówiąc najprościej, zbudowaliśmy system, który uwzględnia różnice między graczami, a nie homogenizuje ich lub stara się je zrównoważyć".

Podoba wam się takie rozwiązanie?

Pierwsze Alfa Testy Into The Echo rozpoczęły się na początku grudnia. Jeśli prace będą przebiegać płynnie, to jeszcze w tym roku powinniśmy otrzymać beta testy, a może nawet oficjalną premierę.


Ze względu na ścisłe NDA, nie mamy niestety żadnego gameplay’a. Mamy za to teaser-trailer, który musi wam wystarczyć.


10 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube