Gry Blizzarda nadal tracą graczy - nawet Diablo 4 nie pomogło
Wytrzymacie jeszcze jednego newsa dotyczącego Blizzarda i Diablo 4?
Musicie, bo dosłownie przed chwilą pojawił się nowy raport finansowy Activision-Blizzard – tym razem za drugi kwartał roku (kwiecień-czerwiec).
Jeśli chodzi o pieniądze, Blizzard - zgodnie z oczekiwaniami - zanotował rekordowy kwartał pod względem przychodów. Wszystko dzięki premierze Diablo 4 i temu, że była to “najszybciej sprzedająca się gra w historii firmy”.
W drugim kwartale przychody segmentu Blizzarda wzrosły o ponad 160% rok do roku, a dochód operacyjny ponad trzykrotnie rok do roku, a każdy z nich ustanowił nowe kwartalne rekordy, napędzane premierą Diablo IV
Pod koniec drugiego kwartału Diablo IV sprzedało więcej egzemplarzy niż jakikolwiek inny tytuł Blizzarda na równoważnym etapie wydawania. Ponad 10 milionów graczy doświadczyło w czerwcu Diablo IV , grając przez ponad 700 milionów godzin, a tendencje retencji dla tytułu są szczególnie silne.
Ale prawdziwym paradoksem jest fakt, że pomimo gigantycznego “sukcesu” Diablo 4, gry Blizzarda zanotowały kolejny spadek ogólnej liczby graczy.
Liczba MAU (Monthly Active Users) spadła z 27 milionów w pierwszym kwartale do 26 milionów teraz.
Można więc zaryzykować stwierdzenie, że więcej osób odeszło z WoW-a, Overwatch 2, HotS, Diablo 2 Resurrected, Diablo Immortal czy Hearthstone niż przybyło do Diablo 4. Zresztą Blizzard już nawet nie ukrywa tego w raporcie – cytat o Overwatch 2: “zaangażowanie i inwestycje graczy w Overwatch 2 sukcesywnie spadały w kwartale”.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
- 26M w Q2 2021
- 26M w Q3 2021
- 24M w Q4 2021
- 22M w Q1 2022
- 27M w Q2 2022
- 31M w Q3 2022
- 45M w Q4 2022
- 27M w Q1 2023
- 26M w Q2 2023
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.