Gry Blizzarda straciły 2 miliony graczy, ale WoW podobno ma się świetnie

Dodany przez guru około 2 lata temu
9 3859
Gry Blizzarda straciły 2 miliony graczy, ale WoW podobno ma się świetnie

PefriX wspominał rano o mobilnym Warcrafcie oraz tym, że gry Blizzarda straciły w ostatnim kwartale kolejne dwa miliony aktywnych graczy.

  • 38M w Q1 2018
  • 37M w Q2 2018
  • 37M w Q3 2018
  • 35M w Q4 2018
  • 32M w Q1 2019
  • 32M w Q2 2019
  • 33M w Q3 2019
  • 32M w Q4 2019
  • 32M w Q1 2020
  • 32M w Q2 2020
  • 30M w Q3 2020
  • 29M w Q4 2020
  • 27M w Q1 2021
  • 26M w Q2 2021
  • 26M w Q3 2021
  • 24M w Q4 2021

Wydawałoby się logiczne, że każdy z kluczowych tytułów “Zamieci” (World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch, Heroes of the Storm, Starcraft 2, Diablo 3, Diablo 2 Resurrected itd.) zanotował w tym czasie spadek grających.

Każdy… oprócz World of Warcraft?

Blizzard twierdzi, że WoW znajduje się w bardzo dobrej kondycji. W ostatnim roku “net bookings” (definiowane jako kwota netto produktów i usług sprzedanych cyfrowo lub fizycznie w danym okresie) była podobno najwyższa od dekady (licząc lata bez dodatków). 

In 2021, World of Warcraft delivered its strongest engagement and net bookings outside of a Modern expansion year in a decade.

Trudno jednak oszacować na tej podstawie faktyczną liczbę grających/abonentów. Nieoficjalnie jest to liczba między 600 tysięcy a 1,2 mln, ale jaka jest prawda – to wie tylko Blizzard.

Może Microsoft i ewentualna transformacja (???) na Free2Play pomogą odwrócić ten trend. Bo na razie jest… kiepsko.


9 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube