Hakerzy w Path of Exile 2. Wchodzą na nasze postacie i kradną przedmioty!
Wydawało się, że włamy na konta gier i kradzieże przedmiotów/złota to relikt przeszłości, który dotyczył gier z sprzed 15, 20 lat. Wtedy zabezpieczenia nie stały na wysokim poziomie, a sami gracze byli na tyle naiwni, że byli podatni na scamy i korzystali z podejrzanych linków & programów.
Niestety, czasy się zmieniły, a problem hacków nadal istnieje. Najlepszym tego przykładem jest… Path of Exile 2.
Gdy jeden z graczy podzielił się swoją sytuacją na forum gry (“Skradzione konto PoE: skradzione przedmioty i zhakowane konto" – TUTAJ), wydawało się, że jest to odosobniony przypadek. Niestety. Liczba “pokrzywdzonych” osób rosła i rosła, co dowiodło, że problem jest dużo głębszy (i poważniejszy) niż się niektórych wydawało.
Haker/hakerzy mogą dostać się na konto Path of Exile 2 Early Access zarówno w wersji normalnej (Launcher) jak również w wersji Steam, co jest trochę dziwne, bo musieliby ominąć uwierzytelnienie dwuskładnikowe (2FA). Co prawda ofiary dostają emaila z informacją o logowaniu z innej lokalizacji (trzeba wtedy wpisać kod), ale tak czy siak, hakerzy dostają się na postać i kradną przedmioty oraz najcenniejsze orby (surowce, które są również walutą gry).
Nieoficjalnie wiadomo, że problem hacków dotyczy tylko Trade League, więc – i to znowu nieoficjalne – może być powiązany z zewnętrznymi programami do handlowania (a ściślej mówiąc do wyceniania przedmiotów np. PoE Overlay), które są bardzo popularnymi aplikacjami wśród społeczności PoE.
Bardzo możliwe, że w jednym z tych programów był keylogger, dzięki któremu haker/hakerzy uzyskali dane naszych kont (również kont Steam).
Co na to Grinding Gear Games? Nie ma oficjalnego oświadczenia, ale mamy odpowiedź emailową, jaką nowozelandczycy udzieli jednemu z pokrzywdzonych.
Dziękuję za wiadomość i bardzo mi przykro z tego powodu. Nie możemy zaoferować rollbacku ani przywrócenia przedmiotów skradzionych przez innych graczy. Bardzo mi przykro z tego powodu, ponieważ wiemy, jak frustrujące może być stracenie całej ciężkiej pracy na rzecz hakerów. Aktywnie badamy wszystkie zgłoszenia dotyczące naruszonych kont i jak najszybciej namierzamy tych hakerów i blokujemy ich konta.
Zwróciłem Ci pieniądze za zakupy dokonane przez oszustów i zablokowałem Twoje konto, aby zapobiec dalszym szkodom. Daj nam znać, kiedy zakończysz skanowanie komputera pod kątem złośliwego oprogramowania i zmienisz adres e-mail oraz hasło Steam, a my będziemy mogli spróbować przywrócić dostęp do konta.
Pytanie: jest problem czy jednak gracze są sami sobie winni (ściągając zewnętrzne programy)?