Heroes of the Storm prezentuje postać z nowego uniwersum
Dawno nie widzieliśmy większych nowości w Heroes of the Storm. Nie wspominając już o nowej postaci. Najwidoczniej jednak Blizzard nie zapomniał o swojej grze MOBA, bowiem zaprezentowano kolejną bohaterkę, która niedługo trafi do gry. Co ciekawe, nie pochodzi z World of Warcraft, Diablo, Starcraft, czy Overwatch. Zamiast tego, jest to druga postać z „nowego” świata, czyli własnego uniwersum Heroes of the Storm. Przywitajcie Qhirę ze świata Nexus.
Rys fabularny:
Majestatyczne orbitalne megastruktury, wspaniałe, lśniące złotem miasta i zaawansowana technologia Iresji słynne były w całym Nexusie. Niestety, dobrobyt i potęga stały się zarzewiem konfliktów. Kiedy wojujące frakcje Iresji zniszczyły tę krainę i strzaskały jej osobliwość, słynna wojowniczka imieniem Qhira musiała salwować się ucieczką. Dziś Qhira jest łowczynią nagród i przemierza Nexus w poszukiwaniu innych ocalałych z zagłady jej ojczyzny uzbrojona w miecz łańcuchowy.
Qhirę to druga, obok Orfei, postać stworzona specjalnie na potrzeby uniwersum Heroes of the Storm. Jest już dostępna na serwerach testowych gry. Oficjalna premiera nowej bohaterki będzie miała miejsce w okolicach 6 sierpnia.
Umiejętności Qhiry:
-
Chwytak [Pasywka] – Qhira wystrzeliwuje Chwytak, który przyciąga ją do trafionego elementu terenu. Jeśli trafiony zostanie wrogi bohater, otrzymuje on obrażenia, a Qhira zostaje do niego przyciągnięta i wymierza mu cios kopnięciem, zadając dodatkowe obrażenia. Ze zdolności można korzystać w czasie działania Obrotowego Zamachu.
-
Rzeź [Q] – Qhira wysuwa miecz łańcuchowy i atakuje we wskazanym kierunku, zadając obrażenia napotkanym po drodze przeciwnikom.
-
Krwawy Amok [W] – Działanie pasywne: ataki podstawowe i zdolności wywołują u przeciwników krwawienie. Efekt ten zadaje obrażenia i kumuluje się maksymalnie 5 razy. W chwili aktywacji Krwawy Amok zadaje dodatkowe obrażenia i leczy Qhirę, przywracając jej zdrowie za każdego wrogiego bohatera objętego działaniem tego efektu. Wartość obrażeń i skuteczność leczenia wzrastają wraz z liczbą poziomów kumulacji działających w danym momencie na bohatera.
-
Obrotowy Zamach [E] – Miecz Qhiry zaczepia się o pierwszego trafionego wrogiego bohatera i ogłusza go. Kiedy miecz zaczepi o ofiarę, Qhira zaczyna wirować wokół celu i zadaje obrażenia przeciwnikom znajdującym się między nią a wrogim bohaterem. Ponowna aktywacja powoduje doskok Qhiry do celu, odrzucenie go w tył, zadanie obrażeń i ogłuszenie celu.
-
Nieustępliwe Natarcie [R1] – Qhira dobywa miecza i wykonuje serię zamaszystych cieć. W czasie działania zdolności rani wszystkich pobliskich wrogów, a w chwili jej zakończenia rani wszystkich pobliskich wrogich bohaterów i ogłusza ich.
-
Ostateczny Cios [R2] – Po upływie krótkiego czasu oczekiwania Qhira uderza mieczem w ziemię, zadając znaczne obrażenia wszystkim przeciwnikom na jego drodze. Zdolność zadaje dodatkowe obrażenia ciężko rannym przeciwnikom.
Pełen opis znajdziecie tutaj. Jeśli miałbym coś od siebie dodać, to Qhira wydaje się nudna. Tak po prostu, totalnie bez szaleństwa. Wizualnie jej [E] robi na mnie wrażenie, ale skillset, czy sam design postaci nie sprawiają, że porzucę swojego Abathura…
Nie samą Qhirą Heroes of the Storm żyje! Wraz z nową postacią, na serwerach testowych pojawiła się aktualizacja gier rankingowych. Punkty rankingowe są teraz zmapowane bezpośrednio do wskaźnika MMR gracza w lidze Nexusa. W związku z tym, system dobierania graczy nie bierze już pod uwagę rangi gracza. Do tego, opuszczenie poczekalni lub meczu w trybie rankingowym skutkuje nałożeniem na gracza kary -500 pkt. rankingowych. Karę tę można stopniowo odrobić w kolejnych meczach.
Zmniejszono liczbę meczów klasyfikacyjnych z 10 do 3. Usunięto mecze o awans i utrzymanie się w lidze. Gracze będą teraz automatycznie awansować do kolejnych dywizji/kategorii bądź z nich spadać. Utrata rangi obejmuje wyłącznie graczy, którzy osiągnęli co najmniej rangę diamentową 5 i rozegrali wszystkie mecze klasyfikacyjne.
Jeśli licznik zaniku rangi gracza nie przekracza 3 dni, zostaje zresetowany i będzie wynosił 3 dni w chwili rozegrania przez tegoż gracza meczu w lidze Nexusa. Jeśli licznik osiągnął lub przekroczył 3 dni, gracz odrobi 1 karny dzień za każdy rozegrany mecz (maksymalnie do 30). Pełen opis znajdziecie w tym miejscu.