Heroes of the Storm z kolejnym reworkiem mechanik gry
Na Blizzconie zapowiedziano tylko jedną, nową postać w Heroes of the Storm. Nie było to jednak wszystko, co Blizzard miał przygotowane. Zapowiedziano bowiem, że Nexus czekają (ponownie) ogromne zmiany.
Za nami dawno już Heroes of the Storm 2.0. Mamy również za sobą zmianę w działaniu niewidzialności oraz usunięcie amunicji z budynków. Tym razem na warsztat idą punkty doświadczenia. W 2019 roku MOBA Blizzarda przejdzie pod tym kątem gruntowne zmiany.
Dotychczas przyznawano graczom ogromne ilości doświadczenia za niszczenie budowli. Aby jednak ograniczyć możliwość „snowballowania”, deweloperzy postanowili nieco namieszać:
- usunięto całe doświadczenie otrzymywane za zniszczenie fortu lub twierdzy;
- zmniejszono ilość doświadczenia zdobywanego za niszczenie wież o 50%;
- zwiększono ilość doświadczenia otrzymywanego pasywnie o 15%;
- zwiększono ilość doświadczenia zdobywanego za pokonanie najemników o 100%;
- pokonanie najemników na alei zapewnia teraz 100% doświadczenia przyznawanego za pokonanie broniących się najemników.
Aby sprawić, że drużyny nadal będą zachęcane do likwidacji kluczowych budowli i za to nagradzane, zmieniony zostanie również sposób, w jaki przyznawane są drużynie katapulty (oraz ich odpowiedniki uzależnione od pola bitwy).
Kiedy drużyna zniszczy fort, otrzyma teraz jedną katapultę na każdą trzecią falę stronników. Umożliwi to wywieranie spójnej (ale nie nieustannej) presji na alei, którą trudno będzie zignorować przeciwnikom.
Zmiana ta wprowadza również wtórną formę zapobiegania efektowi kuli śnieżnej, która nie jest oczywista na pierwszy rzut oka: drużyna, która wysunęła się na prowadzenie, będzie wywierać większą presję na alejach, wysyłając jednocześnie stronników (i doświadczenie) w kierunku przeciwników, co z kolei zapewni im łatwiejsze i bezpieczniejsze sposoby na odzyskanie przewagi w meczu. Na marginesie, zniszczenie twierdzy spowoduje wysyłanie katapulty z każdą falą stronników – działanie to jest identyczne z bieżącą wersją gry.
To jednak nie wszystko! Również i pancerz czekają zmiany – zostanie on ujednolicony. Minęły już czasy, gdy wielu bohaterów zapewniających kumulujący się pancerz podnosiło jego wartość do wręcz niewyobrażalnych poziomów. Obecnie – podobnie jak ma to miejsce z modyfikatorami szybkości ruchu – gra będzie stosowała w danym momencie tylko najwyższą (lub najniższą) wartość pancerza bohatera. W tym celu stworzono nowy element interfejsu użytkownika, który na bieżąco przekazuje graczom informacje o tym, jaką wartością (i rodzajem) pancerza dysponują bohaterowie.
Na koniec słówko o stymulatorach. Stymulatory zmieniły się i będą teraz nosić nazwę wzmocnień. Oprócz premii do PD i złota wzmocnienia będą też zapewniać wszystkim innym uczestnikom meczu dodatkowe 5% doświadczenia za każde aktywne wzmocnienie. Oznacza to, że przy 10 graczach z aktywnym wzmocnieniem każdy otrzyma nawet o 45% więcej PD! A to nie wszystko! Oprócz kumulujących się premii do PD otrzymacie również działające wstecz wzmocnienie, zapewniające dodatkowe PD i złoto, jeśli na koniec meczu uaktywnicie je z ekranu wyników!
To wszystko w Heroes of the Storm w 2019 roku.
Moim zdaniem
Jak zazwyczaj jestem przeciwnikiem zmian, tak w grach MOBA uważam, że eksperymenty są potrzebne. Nie wiem czy powyższa propozycja Blizzarda się sprawdzi, ale na pewno będzie inaczej. Czy lepiej? O tym dopiero się przekonamy!