Ile się płaci w Blizzardzie, a ile w Riot Games? Oto dokładne kwoty
Zastanawialiście się kiedyś, ile mogą zarabiać pracownicy takich gigantów jak Blizzard Entertainment, Ubisoft czy Riot Games?
Z okazji Twitterowej akcji “GameDevPaidMe”, różni osoby z różnych gamingowych firm ujawniły swoje zarobki. Dzięki temu możemy porównać, jak się płaci twórcom World of Warcraft, jak twórcom League of Legends, jak twórcom The Division 2 itd.
Kilka przykładów: (zazwyczaj są to kwoty ROCZNE!)
Sami widzicie, że na czoło peletonu wysuwa się Riot Games (League of Legends, Valorant itd.), który płaci nawet dwa razy więcej niż osoba na tym samym stanowisku w Blizzardzie.
Taki “Gameplay Programmer” mógł liczyć w Zamieci na 75-100 tys. dolarów rocznie, podczas gdy Riot płaci mu nawet 175 tys. z dodatkowymi bonusami.
175 tys. dolarów to 680 tys. złotych!
Teraz już wiadomo, dlaczego ludzie tak bardzo chcą pracować u twórców LoL-a:)
Zazwyczaj jednak zarobki artystów, designerów, grafików (od Ubisoft, EA Games, Funcom, zamknięte już Carbine Studios) wahają się od 50 do 100 tys. dolarów za rok.
TUTAJ macie pełną rozpiskę, łącznie ze stanowiskami, kwotami i miejscem pracy.
Jak to wygląda w Polsce? Jeśli wierzyć powyższemu wykresowi, taki zwykły “Artist” może liczyć u nas na 25 tys. dolarów na rok, UI Programmer – 108 tys. zł...
Pod uwagę musimy jednak wziąć rozmiar studia, lokalizację oraz doświadczenie w branży. Byle żółtodziób nie dostanie na start jakiejś oszałamiającej kwoty. Dotyczy to wszystkich: Polaków, Amerykanów, Azjatów itd.