Jaką grą jest właściwie The Cycle?
O The Cycle pisałem Wam kilkukrotnie. Najważniejsza informacja właściwie jest taka, że tytuł ten aktualnie dostępny jest w ramach darmowego Early Accessu na platformie Epic Games Store. Możecie zatem sprawdzić go samemu, bez żadnych przeszkód. Nieprzekonanych z kolei odsyłam do poniższego tekstu.
Nie jest on mojego autorstwa, podesłała go agencja PR-owska, obsługująca firmę YAGER. Równocześnie nie wziąłem za niego żadnych pieniędzy, więc nie jest to absolutnie tekst sponsorowany. Zwyczajnie uznałem, że to całkiem dobre streszczenie The Cycle, które być może przekona kogoś do sprawdzenia tytułu. No to zaczynamy.
Podczas Gamescomu 2019 (20 sierpnia), The Cycle zostało wydane w wersji Early Access na Epic Games Store. Ponad 350 tysięcy graczy dotarło już na tajemniczą planetę Fortuna III i zaczęło walczyć z zaciekłą konkurencją o jej zasoby.
YAGER pragnie pokazać wszystkim graczom co dokładnie dzieje się podczas typowego, 20-minutowego meczu tak zwanego rywalizacyjnego quest shootera – lub, dla wtajemniczonych, PvEvP.
Czego gracze mogą się spodziewać podczas wykonywania swoich zleceń?
Po wylądowaniu na planecie Fortuna III, graczy powita piękny krajobraz pełen wielokolorowych roślin, a także niebezpiecznej fauny, śledzącej ich każdy krok. Nie powinni jednak planować długiego pobytu, bo zagrożenie globalnej metamorfozy czyha na nich zawsze: w 20-minutowych cyklach tytułowa burza przetacza się po całej planecie.
Teraz, 30 lat później, ludzkość podejmuje się drugiej próby zdobycia Fortuny III. Ogromne złoża minerałów na planecie sprawiają, że ryzyko się opłaca – obietnica niesamowitych bogactw jest tak kusząca, że chciwość triumfuje nad rozsądkiem. A przynajmniej jest tak w przypadku trzech frakcji: Korolev, Osiris oraz Independent Civilian Advisory (ICA). Odrzucając ostrożność, wysyłają one graczy jako zakontraktowanych poszukiwaczy przygód, którzy walczą na planecie o bezcenne zasoby w imieniu tych korporacji.
Wybór frakcji: zaawansowana technologia czy stare, dobre faszerowanie ołowiem?
Przed każdym meczem gracze decydują czy chcą wylądować na Fortunie III sami, w duecie lub w oddziale czterech osób. Potem wybierają jedną z trzech frakcji – każda wspomaga zawodników, zapewniając im różne rodzaje przewagi.
- Korolev specjalizuje się w ciężkim przemyśle i chcę otworzyć nowe kopalnie i fabryki na Fortunie III. Ta frakcja oferuje ciężką broń i pancerze, funkcjonalne i niezawodne, ale bez żadnej wartości estetycznej.
- Osiris specjalizuje się w badaniach. Ich głównymi zainteresowaniami są planeta sama w sobie, zjawisko pogodowe Cyklu, jak również ślady po obcej cywilizacji. Ich broń i przedmioty zazwyczaj są zaawansowanymi prototypami różnych technologii, wzbogaconymi nowoczesnym designem.
- ICA jest frakcją bardziej polityczną niż biznesową, jako że reprezentuje mieszkańców orbitującej wokół Fortuny III Stacji Poszukiwaczy, gigantycznej stacji kosmicznej, będącej punktem startowym każdej ekspedycji na planetę. ICA interesuje się utrzymywaniem pokoju oraz polepszaniem warunków życia na Stacji Poszukiwaczy. Jej sprzęt jest tworzony niemal wyłącznie z materiałów wydobytych na Fortunie III, co przekłada się na unikalny i egzotyczny styl, ale też wysoki poziom jakości.
Na mapie: właściwy sprzęt to kwestia życia i śmierci
Po wybraniu wyposażenia składającego się z czterech broni i umiejętności, zaczyna się akcja. W każdym meczu na mapie pojawia się 20 poszukiwaczy. Wszyscy mają jeden cel: wypełnić tak wiele zleceń dla wybranej przez siebie frakcji, jak możliwe. Może to wymagać od graczy wiercenia w poszukiwaniu minerałów, filtrowania Letium, polowania na egzotyczne potwory lub odzyskiwania zagubionych dronów badawczych.
Poza czterema głównymi kontraktami i ich indywidualnymi poziomami ukończenia, gracze mogą też trafić na losowe lub ukryte questy. Podczas wykonywania tych misji i obrony przed lokalną fauną, gracze zbierają kredyty, które pozwalają odblokować przedmioty w ich wyposażeniu i ulepszyć swoje bronie oraz umiejętności do dwóch razy.
Kruche sojusze: inni gracze jako przyjaciele lub wrogowie
The Cycle zostawia graczom kwestię tego, jak chcą osiągnąć swoje cele. Niektórzy mogą wybrać ofensywne podejście i szarżować wprost do akcji, używając mapy cieplnej, by wyśledzić gdzie grupują się inni gracze. Inni mogą woleć trzymanie dystansu i skupienie się na ukończeniu zadań, ponieważ tak właśnie wygrywa się mecz – jeśli opuści się planetę przy życiu.
Nikomu nie uda się jednak uciec od walki, ponieważ jak tylko gracz zaczyna zbierać zasoby, wrogie potwory atakują go w obronie swoich skarbów. Im bliżej znajduje się szalejąca burza, tym silniejsze stają się potwory, dzięki tajemniczemu promieniowaniu Cyklu.
Poszukiwacze muszą nie tylko opędzać się od tych stworów, ale też nieuchronnie natrafią na innych graczy, których mogą zignorować, zawiązać z nim sojusz lub zlikwidować bez litości. Za głowy graczy, którzy polują na innych poszukiwaczy, jest wyznaczana nagroda.
Za pierwszym razem ujdzie ci na sucho ze zwykłym ostrzeżeniem, ale gdy następnym razem zaatakujesz innego gracza, twoja postać zostanie oznaczona na minimapie, czyli stanie się widoczna dla wszystkich – i może łatwo paść ofiarą kogoś, kto chce zwiększyć swój wynik.
Jak kończy się misja: Kto wygrywa? Kto przegrywa?
Podczas gdy poszukiwacze próbują ukończyć swoje misje, licznik czasu nieuchronnie pędzi ku zeru. Ostatnia faza jest tą, w której pada decyzja o tym, kto zwyciężył mecz, ponieważ graczom może się udać upchnąć w limicie czasu jeszcze jedną misję lub… zwyczajnie pozbyć się osoby będącej na prowadzeniu zanim dotrą do statku ewakuacyjnego.
Żadnego Pay2Win: cały sprzęt jest za darmo
Pay2Win nie ma tutaj szans! Z upływem czasu i poprzez wykonywanie zleceń gracze mogą podnosić swoją reputację w każdej z frakcji, odblokowując przez to schematy nowych broni i technologii. Te bronie mogą być odblokowane wyłącznie poprzez granie i nie da się ich kupić w wewnętrznym sklepie gry. Zamiast tego oferuje on duży wybór opcji kosmetycznych dla poszukiwaczy.
Oprócz broni gracze mogą też tworzyć przedmioty i modyfikację do broni. Mogą one pomóc im zwiększyć pojemość magazynka lub częstotliwość ognia, ale niemal każda ma też jakieś negatywne cechy, jak zwiększenie odrzutu czy zmniejszona prędkość wyjmowania. Można też znaleźć wiele innych gadżetów, jak teleporty, urządzenia rewitalizacyjne, czasowe osłony lub autonomiczne wieżyczki.
Wszystkie one wymagają do stworzenia materiałów, które można znaleźć podczas meczu, takich jak ruda tytanu, nikiel lub polon. Dlatego warto dokładnie eksplorować mapę… nawet jeśli następny wróg, czy to człowiek, czy potwór, może się czaić za każdym rogiem.
I tyle! Zainteresowanych The Cycle zapraszam tutaj.