Jeszcze w tym miesiącu Diablo 4 otrzyma Ray Tracing
Mimo że Diablo 4 jest świeżym i (chyba) nowoczesnym tytułem, to jednak nie otrzymał wsparcia dla Ray Tracingu od pierwszego dnia premiery.
Ta technologia przybędzie do D4 dopiero w tym miesiącu, a konkretnie 26 marca – to zostało już oficjalnie potwierdzone przez przedstawicieli Blizzarda.
Fajnie? Fajnie.
***
A czym dokładnie jest Ray Tracing? To technologia Nvidiii, która “w czasie rzeczywistym pozwala na dokładne odwzorowanie odbić oraz tworzenie lepszych okluzji otoczenia (wówczas cienie w grze wyglądają jeszcze bardziej realistycznie)”.
Zaawansowany algorytm analizuje osobno każdy promień światła dla wszystkich pikseli obrazu oraz bada jego zachowanie. Sprawdza więc, jak odbija się on od różnych powierzchni, załamuje przy zderzeniu z przedmiotami oraz przepływa przez elementy przezroczyste. Ray tracing weryfikuje też źródła światła, które nie są widoczne w danej scenie, a docierają do obserwatora.
Poniższe wideo pokazuje, jak to dokładnie będzie wyglądać w Diablo 4: