Już wiadomo, dlaczego Bless Unleashed jest tak popularny na Steamie
.jpg)
Bless Unleashed podbija Steama. Od momentu swojej premiery (6 sierpnia) jest to najpopularniejszy MMORPG na platformie Valve, który w godzinach szczytu osiąga nawet 75 tys. równocześnie zalogowanych osób.
(trzy razy więcej niż Black Desert, dwa razy więcej niż Elder Scrolls Online)
Niestety w tym przypadku liczby trochę zakłamują rzeczywistość. Bless Unleashed jest popularny, ale niekoniecznie w naszym regionie.
Większość aktywnych graczy Unleashed to Chińczycy, co akurat łatwo można sprawdzić w statystykach gry. Najwięcej osób loguje się do Bless Unleashed między 12:00 a 16:00 czasu polskiego, czyli między 18:00 a 22:00 w Chinach. Wtedy właśnie są bite rekordy CCU.
Z kolei przy naszym europejskim szczycie, czyli pomiędzy godzinami 18:00 a 22:00, (0:00-4:00 w Chinach) Bless Unleashed notuje najgorsze wyniki w dniu.

Drugi dowód to liczba i status serwerów. O ile nasze światy mają przeciętną populację (“Average”), to u Chińczyków są zapchane do granic możliwości (“Crowded”).

Załóżmy więc, że wywalamy Chińczyków ze Steama albo wprowadzimy blokadę regionalną. Wtedy faktyczna liczba grających w Bless Unleashed wynosiłaby około 20 tys. CCU, a nie jak teraz 65-75 tys. CCU.
UPDATE: dzisiejszy update wprowadził nazewnictwo serwerów dla poszczególnych regionów. Zamiast “Europe 1” mamy teraz “Teleos”.
Jeśli macie ochotę zagrać, to właśnie tam kierujcie swoje kroki.