Kolejny materiał z Bless dotyczy oswajania, wierzchowców oraz towarzyszy
Prace nad odnowioną wersją Bless idą pełną parą. Rebuild Project rzeczywiście może sprawić, że gracze przychylniejszym okiem spojrzą na tę grę. Jej debiut nie był zbyt optymistyczny – nawet Rosjanie narzekali, a w Europie zrezygnowano z chęci wydania projektu.
Tym razem deweloperzy prezentują nam materiał pokazujący zmiany w systemie oswajania oraz posiadania zwierząt i wierzchowców. W skrócie, każde stworzenie w Bless może należeć do nas. By je przejąć musimy wygrać w zręcznościowej mini-gierce, która nie jest skomplikowana. Niemniej lepsze to, niż rzucenie zwykłego skilla „taming”.
Naszych podopiecznych można ulepszać, zwiększając im poziom (podobnie jak w Pokemon GO), dzięki czemu ich statystyki rosną w górę. Do tego przywoływanie ich oraz korzystanie z usług również zapewnia punkty doświadczenia. Rozwinięcie stworzenia do poziomu legendarnego sprawia, że otrzymuje ono unikalny wygląd.
Pety wyposażone zostały również w zdolności. Część z nich przyda się w walce, a niektóre zapewnią efekty pasywne, jak np. bonus do expa. Umiejętności podopiecznych również można wymieniać. Istnieje opcja handlowania stworzeniami oraz kupowania im różnych przedmiotów kosmetycznych.
Wszystko generalnie zależeć ma od tego, czy dana istota zostanie naszym zwierzakiem-towarzyszem, wierzchowcem, czy zwykłym pupilkiem. Nie powinniśmy oczekiwać jeżdżenia na nieumarłym, który lepiej sprawi się w walce. Chociaż ja bym takim „mountem” nie pogardził :).
Co ciekawe, jazda na wierzchowcu będzie go męczyła, więc nie będziemy mogli cieszyć się wiatrem we włosach przez cały czas. Regeneracja wytrzymałości naszego rumaka (czy każdego innego stworzenia) następuje sama z czasem lub poprzez wykorzystanie specjalnych przedmiotów. Spokojnie, będzie można je stworzyć z profesji cooking. Zresztą, wszystkie nowości przedstawia odpowiedni materiał wideo, dostępny poniżej.