Kompromitacja Hegemony. W sobotę otworzyli grę, a dzisiaj zamykają!
Zamiast wielkiego święta mamy wielkie rozczarowanie. Hegemony – reklamowany jako pierwszy prawdziwy MineCraft MMORPG (z contentem na 1500 godzin) – zalicza kompromitację.
Zaraz po uruchomieniu serwerów (sobotni wieczór) okazało się, że większość elementów nie działa tak, jak należy. Hegemony miał problem z optymalizacją, questami oraz poszczególnymi umiejętnościami. Do tego doszły jeszcze kłopoty z bazą danych i crashowaniem klienta.
Było tego tak wiele, że producenci Hegemony podjęli bardzo trudną decyzję.
Zamykają serwery i przesuwają „otwarcie” na 28 marca. Szczegóły TUTAJ.
Obudziliśmy się rano i przeprowadziliśmy między sobą długą i szczerą dyskusję na temat tego, co należy zrobić. Doszliśmy do wniosku, że najwłaściwszą rzeczą jest wyłączenie serwerów i naprawienie rzeczy przed wydaniem, zamiast pozostawienia otwartej gry z problemami.
Rozumiemy, że stracimy przez to wielu graczy...
Ja jednak nie rozumiem. Hegemony był robiony od czterech lat. Testowany przez kilka miesięcy… i co? Nagle okazało się, że po wpuszczeniu kilku(nastu) tysięcy osób gierka robi się niegrywalna? Trudno mi w to uwierzyć. Czyżby kolejny producent, który źle oszacował liczbę chętnych?
Cóż, wrócimy do tematu Hegemony 28 marca, ale to już nie będzie to samo. Reputacja gry, jak i całej grupy deweloperów została właśnie mocno nadszarpnięta.