Koreański Blade & Soul powoli przeprowadza się na Unreal Engine 4
NCsoft ogłosiło całkiem ciekawą informację. Okazuje się, że deweloper powoli szykuje się na przeprowadzenie koreańskiego Blade & Soul do nowego lokum. „Odgrzewany kotlet” z Azji miałby pożegnać się z Unreal Engine 3 i przenieść się do lepszego Unreal Engine 4.
Wbrew pozorom jest to całkiem ciekawa informacja. Twórcy potwierdzają, że prace nad przeprowadzką trwają, chociaż sam proces będzie bardzo pracochłonny. Wszystko zależeć ma od ilości czasu, jaki ekipa deweloperów będzie mogła przeznaczyć na zmiany. Z tego powodu przesiadka na nowy silnik graficzny może potrwać rok, a nawet dłużej.
Z drugiej strony teoretycznie warto czekać. Sporo MMORPG-ów nie wytrzymuje graficznie próby czasu. O ile zastosowane rozwiązania, czy mechaniki starzeją się wolniej, tak jeśli chodzi o kwestie wizualne, czas dla gier nie bywa łaskawy. Przykładem może być chociażby World of Warcraft, który pudruje się jak może, ale zmarszczek nie ukryje.
Blade & Soul na Unreal Engine 4 ma zaoferować nieznane dotąd wrażenia oraz zupełnie nową głębię. Produkcja w pełni wykorzystywać ma możliwości PBR (physically based rendering/rendering bazowany na fizyce).
Przy okazji NCsoft zapowiada większą ilość nowości do swojego MMORPG-a. Mowa tutaj o opcjach zbierackich, łowieniu ryb, a do tego więcej możliwości socjalizowania się. Kiedy u nas? Bardzo dobre pytanie :)
News podebrany z MMOCulture.