Krwawa Klątwa to pierwszy dodatek do Gwinta
„Wschodzi Krwawy Księżyc. To czas szaleństwa i rozpaczy, to czas Krwawej Klątwy. W wyniku mrocznego rytuału przeprowadzonego przez potężnego wampira wyższego, Dettlaffa van der Ereteina, księżyc przybrał barwę krwi a ziemia i jej mieszkańcy zostali skażeni. Nieznane dotąd potwory przebudziły się ze snu i są żądne krwi — nikt nie jest bezpieczny. Czy dołączysz do Dettlaffa w poszukiwaniu zemsty i zniszczenia, czy może wybierzesz walkę w obronie niewinnych?”
Tymi słowami wstępu CD Projekt Red zapowiada Krwawą Klątwę, czyli pierwszy dodatek do Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej. Rozszerzenie wprowadzi 100 nowych kart. 31 z nich będzie neutralnych, a same frakcje otrzymają po 14 egzemplarzy każda.
Pojawią się nowe mechaniki:
- Tarcza: chroni jednostkę przed jednym efektem zadającym obrażenia.
- Trucizna: jednostka z Trucizną zostaje zniszczona, jeśli dostanie drugą dawkę Trucizny.
- Harmonia: kiedy pojawia się sojusznik o nowej kategorii, wzmocnij kartę z Harmonią o 1.
- Krwawienie: zadaj jednostce 1 punkt obrażeń przez X tur.
- Więź: podwojenie efektu umiejętności karty.
- Szał: aktywuj tę umiejętność, jeśli siła tej jednostki spadnie do połowy.
- Śmiertelny cios: jeśli umiejętność tej karty zabije jednostkę, aktywuje się efekt Śmiertelnego Ciosu.
Dodatek będzie miał swoją premierę na PC, PS4 i Xbox One w dniu 28 marca. Udostępniony zostanie za darmo, chociaż pojawi się możliwość pre-orderowania rozszerzenia, dzięki czemu otrzymamy kilka łakoci.