Kupił dożywotni abonament i został zbanowany. Smutna historia pewnego gracza MMORPG

Star trek online 1

Ostatnie dni były jakieś przeklęte, bo pokazują producentów gier MMORPG z bardzo niekorzystnej strony. Najpierw Blizzard, który pozbawił pewnego gamera 100 milionów golda z powodu potajemnej zmiany regulaminu, teraz Cryptic Studios, które zrobiło ze swojego wieloletniego gracza… ehh szkoda gadać.

Zacznijmy od początku.


Nasz bohater to dojrzały Norweg, mąż, ojciec, a przy okazji wielki fan uniwersum Star Trek, który od mniej więcej 10 lat bawi się w Star Trek Online. Przez ten czas wielokrotnie korzystał z (nieobowiązkowego) abonamentu, kupując także różne przedmioty z Item Shopu. Wspierał Star Trek Online, ale także producentów na tyle, na ile mógł.

W listopadzie jego żona zrobiła mu prezent w postaci dożywotniej subskrypcji w Star Trek Online, która akurat znajdowała się w promocji (200 euro). Miło, prawda?

Niestety ten gest był początkiem problemów Norwega.

Okazało się, że jego lifetime subsription nie zawierał wiele obiecanych przedmiotów lub usług. "– Pomyślałem, że to jakiś błąd, więc napisałem do Support"u. Niestety wielokrotne próby skontaktowania się z devsami kończyły się brakiem odpowiedzi.

To zmusiło Norwega do działania. Albo dostarczą pełny produkt, albo oddadzą pieniądze. W tym celu skontaktował się nawet z kancelarią oraz firmami zajmującymi się ochroną konsumentów. Ci polecili mu wysłać oficjalną skargę, więc tak też zrobił, grożąc dalszymi krokami prawnymi, jeśli jego żądanie nie zostanie spełnione. 

No i co? Podziałało.

7 stycznia 2021 roku otrzymał odpowiedź, wraz z gwarancją, że jego pieniądze zostaną wkrótce zwrócone na konto.

Problem w tym, że przy okazji Cryptic Studios… zbanowało mu konto.

Za co? Tego niestety nie zdradzono, choć komentujący na Reddicie (to był najgorętszy temat weekendu) sugerują, że może chodzić o to, że Norweg “zagroził” producentom i wniósł oficjalną skargę. “Pracuję dla firmy, gdzie jeśli kto chce lub chciałby nas pozwać, to od razu go porzucamy”. “Zagroziłeś krokami prawnymi, więc to musiało się tak skończyć”.

Banicja jest reakcją na twoje ultimatum. Chociaż nie sądzę, że zasługujesz na to, nierzadko zdarza się, że firmy mają politykę, że jeśli wybierzesz opcję ‘agresywną’, będą się kłaniać, albo wybiorą własną opcję i zablokują lub zawieszą twoje konto. Zwykle wynika to z próby uniknięcia dalszych reperkusji. Nie jestem pewien, dlaczego nie mogli wcześniej dokonać zwrotu pieniędzy, ponieważ wydaje się, że po prostu rozwiązałoby to problem.

Nie wiem, kto ma w tym sporze rację. Wiem jednak, że Cryptic Studios to twórcy Neverwinter, Champions Online i Star Trek Online, którzy lada moment dostarczą nam kolejnego MMO – Magic: Legends.

Pamiętajcie, żeby z nimi nie wojować.


PS Aha, kasa została zwrócona, ale to raczej marne pocieszenie dla Norwega. Jego 10-letnie konto przepadło...

Zobacz także

34 komentarzy