Last Epoch pokazuje unikalny system handlu, którego nie ma w Diablo czy Path of Exile
Wielkimi krokami zbliża się oficjalna premiera Last Epoch (już 21 lutego). Jedną z kluczowych nowości wersji 1.0 będzie nowy unikalny system handlu wraz… z frakcjami przedmiotów (Item Factions).
O co chodzi?
O to, że gracz będzie mógł wybrać tylko jedną z dwóch frakcji : Merchant’s Guild (Gildia Kupców) lub Circle of Fortune (Krąg Fortuny). Gildia Kupców to frakcja, która umożliwia handel pomiędzy graczami za pośrednictwem Bazaru, a także między graczami. Krąg Fortuny to frakcja, która zwiększy łupy, które znajdziesz dzięki Proroctwom oraz zapewni pasywne premie.
Ważne: gracz będzie mógł dołączyć tylko do jednej z tych frakcji!
W ten sposób twórcy Last Epoch chcą załatwić problem “różnic” graczy, którzy – z jednej strony – chcą MMORPGGowego charakteru hack’n’slashów pozwalającego na wymienianie się przedmiotami z innymi osobami lub korzystanie z tzw. Auction House, a z drugiej osób, które preferują zdobywanie dropa we własnym zakresie.
Gildia Kupców i Koło Fortuny są więc rozwiązaniem, które zadowoli obie strony. Kto chce handlu, proszę bardzo, kto chce Solo Self Found (z boostem do dropa), proszę bardzo.
Jedną z najczęstszych sugestii, jakie otrzymywaliśmy – i tego, co próbowały inne gry – było posiadanie różnych cykli dla handlu lub bez handlu. To rozwiązanie nie sprawdziłoby się w naszym przypadku, ponieważ oznaczałoby oddzielenie bazy graczy od siebie, zwiększenie kosztów związanych z tworzeniem przedmiotów i zrównoważenie czegoś, co w rzeczywistości byłoby dwiema grami. Pojawiło się zatem pytanie: w jaki sposób możemy wdrożyć dwa różne sposoby znajdowania i zdobywania przedmiotów bez tworzenia podziałów w społeczności?
Odpowiedź? Frakcje przedmiotów. W pełni zintegrowane rozwiązanie z historią i mechaniką Last Epoch, umożliwiające graczom dokonanie znaczącego i satysfakcjonującego wyboru, w jaki sposób chcą wzmocnić swoje polowanie na łupy w Eterrze.
Ale to nie wszystko. Każda z frakcji będzie miała swoje rangi i raputacje, które będziemy zwiększać poprzez normalną rozgrywkę (lvl, zadania itd.), ale również poprzez korzystanie z Gildii lub Koła Fortuny.
Ponadto każdy przedmiot będzie miał własną rangę i nie będzie go można kupić/sprzedać, jeśli nie posiadany takiej samej albo wyższej rangi w swojej Gildii Kupców.
“Gildia Kupców handluje wyłącznie towarami światowymi. Oznacza to, że jeśli przedmiot został upuszczony dzięki opatrzności Kręgu Fortuny, nie można nim handlować. Gildia uważa te przedmioty za powiązane z ich właścicielami i nie będzie ułatwiać handlu nimi”
Warto też wspomnieć o trzech innych funkcjach handlu:
Proroctwa – pseudoprzedmioty, które można kupić w Obserwatorium i które powodują wypadanie niektórych przedmiotów lub zwiększają prawdopodobieństwo wygenerowania afiksów wyższego poziomu na przedmiocie.
Soczewki – umożliwiają modyfikację teleskopów w Obserwatorium w celu dalszego udoskonalenia rodzaju Proroctw, które możesz odkryć
Rezonanse – nowy typ przedmiotów, który wypada, gdy grasz z innym graczem przez dłuższy czas. Użycie rezonansu na przedmiocie umożliwi podarowanie go temu graczowi, nawet jeśli nie był on obecny w momencie upuszczenia przedmiotu. Kiedy Rezonans spadnie, spadnie wraz z nazwą gracza na karcie przedmiotu, aby pokazać, komu umożliwia dawanie prezentów.
Pełny artykuł o nowym systemie handlu znajdziecie TUTAJ.