Last Epoch stracił już 60% aktywnych graczy
Dzisiaj mija dokładnie trzy tygodnie od głośnej premiery Last Epoch.
Pomimo początkowych problemów Last Epoch zgromadził na serwerach maksymalnie 258 tysięcy osób, więcej niż rekord Path of Exile, co pozwoliło LE stać się najpopularniejszym hack’n’slashem (online) w historii Steama.
Ale teraz nie jest już tak kolorowo. Last Epoch traci aktywnych graczy w bardzo regularnym tempie. Obecnie na serwerach obserwujemy nieco ponad 100 tysięcy osób…
… co nadal jest oczywiście bardzo dobrym wynikiem, ale – chcąc nie chcąc – mówimy o spadku aktywnych graczy o prawie 60%. Sami ocenicie, czy to dużo czy mało w takim okresie?!
***
Z drugiej strony, spadek graczy to coś absolutnie normalnego. Każda gra, szczególnie tak popularna gra, musi się liczyć z tym, że stan hype’u nie będzie trwał wiecznie.
Pytanie brzmi: jaka jest dolna bariera Last Epoch, gdzie licznik się zatrzyma i pokaże rzeczywistą bazę graczy?
A drugie pytanie brzmi: czy Last Epoch będzie jak Path of Exile, który przy okazji każdym dodatków/lig (w Last Epoch będą to sezony) odradza się i notuje wyniki bliskie swoich historycznych rekordów?
Pożyjemy, zobaczymy.