Last Oasis wprowadzi drewniane roboty do obsługi drewnianych broni
Last Oasis dało się poznać, jako woodpunk, czyli produkcja w której główną rolę w przetrwaniu graczy odgrywa drewno. Z drewna robimy bronie, z drewna robimy mechy (walkery), więc naturalne, że następne w kolejności są drewniane roboty (automata). O co chodzi?
Deweloperzy odpowiedzialni za Last Oasis chcą sprawić, aby ten sieciowy survival był bardziej przystępny dla mniejszych grup, a także dla osób preferujących PvE. Dlatego bawią się sztuczną inteligencją, a także wpływają na działanie walki. Dodadzą Stingera, czyli mniejszą, przenośną broń defensywną, służącą do radzenia sobie z drobnicą. Pojawi się również Rokker, specjalizujący się w potyczkach walker vs walker.
Last Oasis uprości również rodzaje zbrój oraz typy otrzymywanych obrażeń, aby całość była mniej myląca. Rozwój ekwipunku będzie bardziej liniowy, dzięki czemu całość ma być wydajniejsza i łatwiejsza w ogarnięciu. Do tego deweloperzy dostosują bronie na walkerach w taki sposób, aby jeden gracz miał większą kontrolę nad całą machiną. I tutaj wkraczają drewniane roboty.
Automata to przyjacielska maszyna pod kontrolą pilota walkera, która zajmie się obsługą sprzętu. W normalnych okolicznościach trzeba oddelegować do tego innego gracza, a dzięki drewnianym robotom część akcji wykona sam pilot – AI nie strzela samo, tylko „zastępuje człowieka”, ale decyduje podejmuje kierowca machiny. Dzięki takiemu rozwiązaniu w Last Oasis nie trzeba będzie martwić się, że za dużo graczy musi siedzieć w walkerze, aby nim sterować.
Całość dokładnie opisana została tutaj. Powyższe nowości jeszcze nie trafiły do gry.