Legends of Runeterra również dostanie Maestrię Bohaterów
Riot Games informuje, że system Maestrii Bohaterów, który możecie znać z League of Legends, pojawi się również w ichniej karciance. Legends of Runeterra wzbogaci się o to rozwiązanie już niedługo, bowiem 3 marca. Jak będzie to działało?
Maestria bohaterów to system rejestrujący postępy w grze poszczególnymi postaciami, dzięki któremu możecie dumnie prezentować waszą biegłość w walce ulubionymi bohaterami. Grając (i wygrywając) konkretnym bohaterem, będziecie zdobywać punkty maestrii (PM) przyznawane tej postaci.
Bohater zyskujący kolejne PM osiąga coraz wyższe poziomy maestrii aż do piątego, maksymalnego poziomu. Każdemu poziomowi odpowiada herb maestrii (o coraz bardziej zaawansowanym wyglądzie) widoczny na ekranie prezentacji przeciwników, przy przeglądaniu talii lub po wyświetleniu karty bohatera podczas meczu albo w Kolekcji gracza.
Na 1. poziom maestrii zapracujecie względnie szybko, ale będziecie musieli okazać autentyczne oddanie waszym ulubieńcom, aby zdobyć trudno osiągalny herb maestrii na najwyższym poziomie. W profilu gracza możecie śledzić postępy wszystkich waszych bohaterów.
Jak zdobywać maestrię? Po prostu grając. Im więcej kopii danej postaci znajdzie się w waszej talii, tym więcej PM zyskacie dla niej po zakończeniu meczu. PM są przyznawane za zwycięstwo, remis oraz awans bohatera.
W Laboratoriach nie można zdobyć PM, ponieważ ich specyfika polega na dużej nieprzewidywalności rozgrywki, tymczasem maestria bohaterów ma służyć nagradzaniu graczy za biegłą grę w bardziej stabilnych warunkach. Oznacza to również, że bohaterowie losowo stworzeni w wyniku działania kart (np. Howling Abyss) nie dostaną PM. W trybach Przeciw SI i Przeciw znajomemu zdobywa się mniej punktów za mecz niż w przypadku Przeciw graczowi, z kolei Ekspedycje są pod tym względem nieco hojniejsze, ponieważ w ich taliach jest mniej bohaterów.
System maestrii bohaterów pojawi się 3 marca w ramach patcha 2.3.0 w Legends of Runeterra. Wszyscy gracze zaczną od poziomu 0 maestrii.