Lineage 2M to gigant. Gra zarabia więcej niż Blade & Soul, GW2 i Aion razem wzięci
Po kryzysie nie ma ani śladu. Dzięki ostatnim premierom, ale także pandemii koronawirusa NCSoft notuje jeden z najlepszych kwartałów w swojej historii.
Przychody względem końcówki 2019 roku wzrosły o 70%, a zysk netto o 260%. Oczywiście największa w tym zasługa dwóch produkcji z rodzinki Lineage (Lineage M oraz Lineage 2M), które stanowiły 75% wszystkich zarobionych pieniążków przez firmę.
Mobilne wersje Lineage M i Lineage 2M zarobiły w sumie 550 miliardów Wonów (449 mln dolarów), z kolei pecetowe odsłony tych gier (dzięki emulatorowi Purple) 60 miliardów Wonów (50 mln dolarów).
87% wygenerowanych przychodów pochodzi z rynku południowokoreańskiego. Reszta pieniążków popłynęła z Japonii, Tajwanu, Europy oraz Ameryki Północnej.
Warto dodać, że sam Lineage 2M (340 miliardów Wonów – 280 milionów dolarów) zarobił trzy razy więcej niż Lineage 1, Lineage 2, Aion, Blade & Soul oraz Guild Wars 2 razem wzięci (112 miliardow Wonów – 90 milionów dolarów).
Mobile > PC
Pieniążki pieniążkami, ale ważne są również przyszłe plany NCSoft, które – na szczęście – dotyczą także zachodniej części świata. Planowane jest wydane hitowego Lineage 2M w globalnej wersji. Ponadto po raz kolejny potwierdzono, że w tym roku ruszą beta testy Project TL/Lineage Eternal, po których nastąpi oficjalna premiera gry.
Doczekamy się także premiery Blade & Soul 2.
Within this year, NCSoft aims to introduce Blade and Soul 2 in Korea and Lineage 2M overseas. As for the in-development Project TL, an upcoming massively multiplayer online role-playing game, the company plans to begin testing this year