Magic Saga - nowa gra - testy alfa

Cześć, jestem współtwórcą gry Magic Saga. W kwietniu rozpocząłem testy wersji alfa gry. Spora część funkcji jest już dostępna. Obecnie koncentruję się na opiniach od graczy, żeby dopracować Magic Sagę.

Gra jest dostępna za darmo w przeglądarce. Najlepiej działa w Chrome i Safari. Nie ma obecnie wersji dla telefonów i tabletów.

Będę wdzięczny za Wasze wsparcie.

link do gry: https://magic-saga.com

Magic Saga to gra fantasy RPG. Twoim celem jest wygrywanie bitew magicznych PvE i PvP. Walczysz rzucając magiczne karty z zaklęciami. Realizujesz questy i tworzysz szkołę magii.

Coś tam zagrałem, nie zachwyca. Czekanie po 5min na to żeby można było otworzyć skrzynkę to żenujący system odpychający od podjęcia dalszej rozgrywki. Początek może i zainteresował, kwestię dodawania do starcia kart - OK, ale jak gra wymagała ode mnie czekania, żebym mógł w ogóle podjąć kolejną walkę, kiedy przeklikałem się przez poprzednie - dno. Gra niczym nie odbiega od typowej apki na smartfona, która jest kopiowana i powielana miliony razy, ot “kolejny taki sam tytuł z dołożonym systemem kart”.
3/10

1lajk

A jak z Item shopem?

rzeczywiście, 5 min na otwarcie skrzynki z opcją dopłaty kryształami, nawet DARMOWYMI, żeby przyspieszyć nie zachęca…reszta wygląda nieźle jak na razie.

hmn coś jak ogame a jednak ludzie nadal w to grają. wiec co tu marudzić.

Hej. Dzięki wielkie za Wasze opinie!

@TheSanfist czy myślisz, że więcej kryształów na start byłoby dobrym pomysłem, żeby zmniejszyć niedogodność z czekaniem na skrzynki?

Myślę, że lepszym pomysłem byłaby możliwość ustawiania w kolejce skrzynek do zaczarowania, czyli, że gracz mógłby np. dać 10 skrzynek do zaczarownia i musiałby czekać 50 minut, zamiast klikać co 5 minut by zacząc otwierać nową skrzynię.

2lajki

Wiekszego gowna w zyciu nie widzialem.

Stracilem 3 minuty zycia, oddawaj mi je

Kolejną minutę straciłeś na napisanie posta. Też ma ci oddać? :roll_eyes:
Nie zagrałam, bo karcianki to nie moja bajka :wink:

Hej, w grę jeszcze nie miałem okazji zagrać, aczkolwiek poczytałem o świecie i postaciach. Wątki fabularne bardziej mnie interesują. Nie będę czepiał się pomysłu, bo jest to wariacja świata Harry’ego Pottera. Czepiał się będę zaś interpunkcji, która leży odłogiem. Jeśli potrzebujecie korektora, wal śmiało. Pomogę na ile będę mógł. Podaj mi tylko jakąś opcję kontaktu z wami.

Ludzie nie potrzebuja nowych MMORPG (f2p?) tylko gry bez p2w

Pogralem chwilke i musze powiedziec, ze gdyby nie ten system “Rozladowania” kart, to gralo by sie nawet fajnie. A tak to jedna walka i juz wszystko rozladowane. I odechciewa sie grac z mysla, ze musze specjalnie kopii kolejnej szukac tylko po to by normalnie miec mozliwosc korzystania z nich.
Do tego zbugowala mi sie czesc tego tutoriala i nie moge pozbyc sie Tooltipa “Sprawdz stan zadania”, sprawdzam stan a to i tak nie znika.

Jako iz moj porzedni post to byl zwyczajna szydera dla jaj, to teraz napisze serio co jest nie tak z tego typu grami.
Gra ma struktore blizniaczo podobna do gier mobilnych, ktore sa rakiem wg wiekszosci graczy. Jezeli celujesz w widownie starsza niz 8 lat, wymysl cos swierzego.
Co gorsza nawet 8 latkowie nie zagraja w ta gre bo jest w niej za duzo tekstu do ogarniania. Nie mowie ze mi to przeszkadza, jednak ludzie przewaznie jak chca grac, to oczekuja gameplayu, a nie scian tekstu. Lata 80 sie dawno skonczyly.
Gra aspiruje do bycia czyms w podobie Shakes and Fidgets (czy jak to sie pisze), z tym, ze Shakes and Fidgets jest lepsze (chociaz nadal durne i nudne). Nie wiem czy masz zamiar zarabiac na tym tytule czy jak, ale osobiscie uwazam, ze nie powinienes wpieprzac sie w rynek ktory dawno jest juz nasycony.
Karcianki jako takie istnieja teraz 3 na rynku : Hearthstone (ktory jest wysmienity na 1 rundke podczas przerwy, jednak na dluzsza mete robi sie przewidywalny i latwy), Shadowverse ktore zaspokoilo wszystkich weaboo na swiece, no i w koncu najlepsza karcianka MTG Arena. Tak wiec ponownie, probujesz wejsc w nasycony rynek, a to Ci za wiele nie przyniesie.
W zwiazku z powyzszym, nie jestem w stanie zobaczyc kto jest targetem tej produkcji. Jedyne co mi przychodzi na mysl to znudzeni ludzie ktorzy grali juz we wszystko prawie i teraz chwytaja sie byle czego, byle by sprobowac.
6. Pochwalic musze Cie natomiast za dobry dubbing, oraz ogolna konstrukcje gry. Widac, ze calkiem spory talent stoi za ta produkcja bo jest calkiem doszlifowana. Szkoda ze takie talenty decyduja sie na produkcje takich nienatchnionych gier.
Jezeli natomiast ten caly projekt jest po prostu waszym sprawdzianem co do tej pory umiecie, to wszystko powyzej mozna skreslic. Gra pod wzgledem technicznym jest dobra, jednak pod wzgledem samego gameplayu jest nieoriginalna i po prostu nudna, tym bardziej w obecnym czasie gdzie podobnych produkcji mamy na peczki.
Uwazam ze takie gry powinny byc na telefon. Ta platforma idealnie pasuje do tego typu rozgrywki. Ludzie na kompie wola pykac w Fortnite, Apexy, LoLe czy inne gierki z pelnym srodowiskiem 3D.

Powinniscie powaznie zastanowic sie nad wersja mobile. Chociaz wg mnie, tak calkowicie szczerze, to powinniscie skupic sie na 1 gatunku, a nie robic mixy. Wielu juz probowalo takich rzeczy jak np laczenie moby z rtsem, czy fpsa z rtsem itp. i wszystkie takie tytuly updaly niemilosiernie.

Przepraszam za ostre slowa ale to jest moje zdanie. Jestem po calo nocnej imprezie i nadal mam kaca, wiec moje zdania moga wygladac okropnie stylistycznie, ale mam nadzieje ze sie doczytasz xD

Edit: No i zapomnialbym. Te jebane skrzynki ktore otwiera sie za walute premium. Za to powinien byc gulag. Jeszcze jak sie okaze, ze jest ograniczona ilosc miejsca w eq na te skrzynki, to bedzie juz po prostu przesada ^^

Wow! Dzięki za Wasz czas i dużo ciekawego feedbacku. Postaram się wziąć wszystko pod uwagę i zapropnować poprawki :slight_smile: Szczególnie skupię się na kwestii “wygody” gry. Z tego, co widzę największym blockerem są:

  • szybkie rozładowanie kart
  • długie czekanie na otwarcie skrzynki
  • monotonia (z tym będzie najtrudniej, ale też coś wymyślimy :wink: )

Jeszcze raz dzięki. Napiszę, jak będę miał przygotowane poprawki.

Hej. Po namyśle nad Waszymi uwagami doszliśmy do wniosku, że najciekawszym sposobem na rozwiązanie problemu rozładowania kart, czekania na ich wypadnięcie ze skrzyń i monotonię będzie:

  1. Wprowadzenie handlu kartami czarów między graczami na osobnym markecie w czasie rzeczywistym.
  2. Dodanie możliwości craftingu czarów, które są akurat potrzebne. Stworzenie nowego czaru będzie się odbywało bez odliczania czasu, więc powinno zadowolić osoby, którym nie odpowiada czekanie na otwarcie skrzynki.

Mam nadzieję, że zmiany się Wam spodobają :slight_smile: Dam znać, jak będą gotowe.

Jedyny problem jaki w tym widze to taki, ze by ten handel mial sens to baza graczy musi tez byc spora. Do tego biorac pod uwage jak wiele kart jest w grze przegladajac “ksiege”, dochodze do wniosku, iz i tak bedzie ciezko mi “naladowac” karty kopiami bo pewnie nie znajde ich nawet w tym domu aukcyjnym. Ale to tylko takie moje zdanie.

btw. Jak dziala system trenowania “wieza”. Mam 3 statystyki, ktorych juz nie moge dalej trenowac. Dwoch z nich nie moglem od samego poczatku, a gra mi nie mowi kiedy bede mogl ponownie je zaczac trenowac.

Samouczek z tooltipem nadal jest zbugowany i nie da rady sie tego pozbyc, irytujace bardzo. http://prntscr.com/nk8l1b Po prostu nie da sie tego pozbyc. Powinna byc opcja “wylacz tooltipy” czy cos w tym stylu. Fajnie by bylo gdyby gra tez miala jakies forum.

@bug
Koszt trenowania zwieksza sie przez podnoszenie danej statstyki przredmiotem. Co juz w ogole nie ma sensu.

Hej,

dzięki wielkie za posta. Brak kart rozwiązaliśmy możliwością “craftowania” własnych kopii z poziomu księgi czarów. Można taką kopię albo wykorzystać do decku albo sprzedać, więc otwiera się nowa ścieżka rozwoju gry :slight_smile:

W każdym razie, zaktualizowana gra jest już dostępna. Będę wdzięczny za oceny / komentarze / propozycje.

PS: Forum gry już niedługo. Zaproszę Was, jak tylko będzie dostępne.
PS2: Bug z kosztem treningu jeszcze nierozwiązany. Będzie w tym tygodniu.

Hej

Jeżeli chcecie z swojej gry zrobić coś naprawde ciekawego to przemyślcie przemodelowanie jej na grę PVE nie PVP bo w aktualnym stanie jest to po prostu kolejna karcianka na ktora nikt nie czekał oraz ktorej nikt nie chce. Nie utrzymacie bazy graczy i nie zarobicie na tym na + a taki zabieg pozwoli wam sie łatwo wybić i zaistnieć na rynku. Osobiście uważam że to byłoby też coś ciekawego i wykorzystaliście byście to co w waszym tytule jest najlepiej wykonane/zaprojektowane i jest ogromnym + czyli świat etc.
np
-Gildie magów łączące sie ze sobą by odeprzeć jakieś zagrożenie
-Dungeony, Raidy, Wyprawy, Ekspedycje na nieznane kontynenty w formie np Dungeon Crawlera gdzie lider mógłby kierować np 4 osobową drużyną i po napotkaniu na potwora uruchamiała by się walka turowa.
-Liczne live eventy i mapę z questami solo/multi typu jakiś potwór atakuje wioskę magowie pomóżcie!
-System bohatera, rozwój gry pod Role Play, Biografię, miejsce na własny JPG.
-Wyjść poza rasy ludzkie dostać pół-ludzi, orki, furraski, elfy, ogry,
-System petów, potwornych chowańców typu chochliki, minotaury.

Może coś wykorzystaice :slight_smile: ale tyle co siedzę w GameDevie to nie sądze by ten projekt mógł przetrwać i absolutnie nie ma nic co mogłoby utrzymać uwagę gracza na dłuższy okres czasu

jezeli chodzi o aktualne wady to czekanie na otwieranie skrzynek…serio? Chłopaki :joy: grób sobie kopiecie… jedyne co to zirytujecie swoich graczy. Okażcie im szacunek i nie idzcie w strone chińskiej metody robienia gier… dajcie gameplay a nie zabieracz czasu i zaróbcie na takich rzeczach jak nowe pakiety kart, kampanie fabularne etc a mikropłatności niech bedą czymś naprawde optymalnym co nie będzie irytowało. Jeżeli już chcecie mieć skrzynki otwierane w czasie to wezcie przykład z elder scrolls blades.

Hej,

dzięki za dużo fajnych pomysłów :slight_smile: