Magic: The Gathering Arena rozwiązało problem nadmiaru duplikatów
Problem gier karcianych? Losowość. Dotyczy ona nie tylko rozgrywki, ale potrafi zaboleć również przy otwieraniu paczek z kartami. Ile razy bowiem można otrzymać ten sam egzemplarz karty. Jasne, można go potem przemielić na jakiś surowiec i ostatecznie stworzyć inną kartę, ale wiecie jak jest – mało kogo to bawi.
Taki problem miało również Magic: The Gathering Arena. Według zasad gry, każdy zawodnik mógł maksymalnie w talii posiadać do czterech kopii tej samej karty. Oznaczało to, że posiadanie pięciu lub większej ilości duplikatów nie było czymś pożądanym, ale ciężko było czegoś takiego uniknąć – w końcu gatunkiem rządzi RNG (w przypadku fizycznej edycji, zawsze można po prostu sprzedać…).
Dzięki piątkowej aktualizacji, w Magic: The Gathering Arena kiedy otrzymamy nadmiarowy duplikat karty „rare” lub „mythic”, system automatycznie zastąpi ją inną karta o tym samym stopniu rzadkości.
Jeśli posiadacie już w swojej kolekcji wszystkie, dostępne karty, wtedy gra zamiast duplikatu da w zamian walutę premium, czyli gems. Ta ochrona przed duplikatami działa również na „sealed events”, jak np. drafty.
Warto również wspomnieć, że Magic: The Gathering Arena wzbogaciło się o nowy zestaw kart z kolekcji Ravnica Allegiance. Jest zatem co zbierać :).