Minecraft Dungeons będzie miał połowicznie proceduralne generowane podziemia

Dodany przez PefriX około 4 lata temu
3 2829

Minecraft Dungeons to dungeon crawler, który chciałby być hack’n’slashem lub ARPG, ale w rzeczywistości nie jest w stanie się na nic zdecydować. Dlatego twórcy podkreślają, że tworzą coś w pewnym sensie unikalnego. Na pierwszy rzut oka będziemy po prostu w ekipie walczyli z hordami potworów, przemierzając jakieś lochy, ale w całej zabawie tkwić ma nutka głębi.

Teraz deweloperzy opowiadają o środowisku Minecraft Dungeons, czyli właśnie tytułowych lochach. Przyjęło się, że sporo stref w tym gatunku generowanych jest proceduralnie. Oznacza to w skrócie tyle, że przy każdym podejściu układ podziemi będzie inny. Czasami dotyczy to również kwestii wizualnej, jak i spotkanych przeciwników, ale nie zawsze.

W Minecraft Dungeons obowiązywać będzie również system proceduralnego generowania lochów, ale tak nie do końca, znaczy połowicznie. Całość przypominać ma puzzle, składane przez system w losowy sposób, ale tak, aby układanka miała sens. Twórcy chcieli uniknąć sytuacji w której dane podziemia będą niepotrzebnie długie, zbyt zawiłe lub zwyczajnie nudne. Dlatego system zostanie ograniczony i nie dostaniemy pełnej losowości.

Deweloperzy pokusili się o zaimplementowanie odpowiedniej wytycznych, związanych z „pacingiem”, poziomem naszych postaci, ilością przeciwników, czy naszymi umiejętnościami. Efekty ich zabawy poznamy w kwietniu, kiedy to Minecraft Dungeons oficjalnie zadebiutuje. Kiedy dokładnie? Tego niestety nie wiadomo.


3 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube