Minęły trzy miesiące, a Throne and Liberty stracił już 85% graczy

Mimo że kilka dni temu Throne and Liberty zgarnął – waszymi głosami – tytuł Najlepszej Gry MMO 2024 roku…
… to jednak nie uciekniemy od suchych faktów, suchych liczb, które nie wyglądają dla Amazon Games i NCSoft zbyt optymistycznie.
Po trzech miesiącach od oficjalnej premiery na Zachodzie (1 października – 1 stycznia) Throne and Liberty stracił już prawie 85% aktywnych graczy.
Na początku w wersję PC (dostępną tylko poprzez Steama) bawiło się równocześnie 333 tysiące osób. Teraz jest to “tylko” 50 tysięcy.
Wzięliśmy średnie wyniki z soboty, niedzieli i poniedziałku (54k, 58, 48k), ale nie z wczoraj, bo wczoraj – z wiadomych powodów – liczba graczy była dużo mniejsza.


Niestety spadek graczy w TL mocno przyśpieszył w ostatnim miesiącu, co nie jest dobrym prognostykiem.
Standardowy wykres populacji dla nowej gry MMORPG oznacza spadek 50% użytkowników w pierwszym miesiącu, 75% użytkowników w trzy miesiące i 90% użytkowników po upływie pół roku. My znajdujemy się na drugim przystanku i TL już przekroczył tę liczbę o prawie 10%.
Pytanie, czy Amazonowi uda się zatrzymać spadek i ustabilizować sytuację – tak jak udało się to Elder Scrolls Online, Black Desert czy Final Fantasy XIV, które od wielu lat mają stabilną populację na Steamie na poziomie 15-30k.
Dużo będzie zależeć od przyszłych patchów, które zachęcą (lub nie) do pozostania na serwerach.