Morrowind zmierza do The Elder Scrolls: Legends!
„Nie masz nawet pojęcia, w co się pakujesz.
Od chwili postawienia stopy w porcie Seyda Neen stajesz się pionkiem w zmaganiach o władzę toczonych przez wielkie rody, które rządzą tą krainą, a nawet w rozgrywce pomiędzy samymi żyjącymi bogami i ich straszliwym, starożytnym wrogiem. Rzecz jasna prawidłowo poprowadzony pionek może stać się nawet hetmanem. Komu zaufasz? Dla kogo będziesz walczyć? A może to tobie uda się przejąć kontrolę nad Rodami Morrowind?”
Te optymistyczne słowa powyżej, to wstęp do kolejnego pakietu nowości w The Elder Scrolls: Legends. 29 marca, wraz z premierą na PC, urządzeniach mobilnych i tabletach, Rody Morrowind przeniosą akcję karcianki do Vvardenfell. Dodatek wprowadzi do gry 149 nowych kart obejmujących stworzenia, postacie oraz wiele innych znajomych motywów z gier The Elder Scrolls III: Morrowind i The Elder Scrolls: Online.
W normalnych warunkach talia w Legends może opierać się tylko na dwóch atrybutach (potocznie zwanych też „kolorami”). Ale Rody Morrowind zawierają szereg potężnych nowych kart trzyatrybutowych, które pozwolą ominąć tę fundamentalną zasadę.
Wygląda to następująco: umieszczając w swojej talii kartę o trzech atrybutach, na przykład Dagoth Ura, odblokowujecie możliwość używania w tej talii kart ze wszystkich trzech jego atrybutów.
„Ale przecież w talii można mieć najwyżej 70 kart?” Cóż, witamy w Morrowind – krainie, która zawsze może zaskoczyć czymś nowym! Z chwilą premiery Rodów Morrowind maksymalna wielkość talii zostaje zwiększona do 100 kart i dotyczy to wszystkich talii, nie tylko tych opartych na trzech atrybutach.
Dodatek Rody Morrowind zawiera karty dla pięciu spośród dziesięciu możliwych trzyatrybutowych zestawów, z których każdy reprezentuje jeden z głównych rodów lub frakcji działających w Vvardenfell. Oto, na co stać każde z tych stronnictw:
-
Ród Redoran (SIŁA/SIŁA WOLI/WYTRZYMAŁOŚĆ) – ród ten oferuje nowe słowo kluczowe o nazwie Mobilizacja. Ilekroć zmobilizowane stworzenia atakują wroga, losowe stworzenie w twojej ręce zyskuje premię +1/+1.
-
Ród Telvanni (INTELIGENCJA/ZWINNOŚĆ/WYTRZYMAŁOŚĆ) - mechanika frakcji opiera się na Zdradzie. Zdrada oznacza, że „Po zagraniu tej akcji możesz poświęcić stworzenie, żeby zagrać ją jeszcze raz” (niestety, taki manewr możecie przeprowadzić tylko raz na każdą akcję, nawet jeśli macie całą armię stworzeń, które chętnie zdradzicie).
-
Ród Hlaalu (SIŁA/SIŁA WOLI/ZWINNOŚĆ) - mechanika Hlaalu opiera się na Spisku. Związane z nim umiejętności aktywują się, ilekroć zagracie w danej turze dodatkową kartę.
-
Świątynia Trójcy (INTELIGENCJA/SIŁA WOLI/WYTRZYMAŁOŚĆ) - ci wyznawcy bóstw oferują Wysławianie. Zapewni ono stworzeniu określoną premię, o ile zapłacicie za nią punktami magii.
-
Ród Dagoth (SIŁA/INTELIGENCJA/ZWINNOŚĆ) - dzięki kartom tego rodu skorzystacie z posiadania stworzeń o mocy na poziomie 5 lub wyższym.
Jak oceniacie dodatek Rody Morrowind? Deweloperzy podkreślają, żenawet jeśli nie zdecydujecie się na grę trzyatrybutową talią, rozszerzenie i tak powinno wzbudzić zainteresowanie oraz zaoferować nowe możliwości.