Nawet 100 osób na jednym serwerze w Project Zomboid! Czy to już MMO?!
Project Zomboid to niezwykle interesująca produkcja. Przyznam szczerze, że lubię oglądać filmiki na jej temat, ale nie mam odpowiedniego zacięcia, aby samemu w nią grać. Prawdopodobnie jest zwyczajnie zbyt wymagająca i symulatorowa. No bo jak to tak, przecież w grach zazwyczaj żywe trupy są niegroźne i wystarczy potraktować je z kopniaka, aby załatwić problem. No i co z tego, że moja postać utyka? I do tego spragniona? Kogo obchodzi, że hałasuję? Wiecie kogo? Zombie!
A teraz wracając do sedna. Project Zomboid otrzymał aktualizację, dzięki której więcej osób może walczyć o przetrwanie na jednym serwerze. Powiększono limit do 100 osób! Domyślnie serwery obsługują do 32 graczy, ale nic teraz nie stoi na przeszkodzie, aby wpuścić więcej graczy. Ekipa zaznaczyła jednak, że może to wpłynąć na komfort rozgrywki, z czym trzeba się liczyć. Dlatego nikomu nie narzucają nowego limitu – sami decydujecie w ile osób chcecie się bawić.
Poza tym pojawił się system kolejkowania na serwer, ulepszono zabezpieczenia, dodano możliwość tworzenia automatycznych kopii zapasowych serwera, a także naprawiono pewien istotny błąd. Nie możecie już sobie chłeptać wody z kałuży lub rzeki – jeśli to robicie to liczcie się z tym, że Wasza postać zachoruje!
Co zaś się tyczy mojej prowokacji w tytule, to w zasadzie sami musicie sobie odpowiedzieć, czy Project Zomboid to gra MMO czy nie. Może po prostu gra sieciowa? A może tylko multiplayer online, bez massively? To skoro 100 graczy na serwerze nie jest massively to od jakieś ilości możemy mówić o „masywności?
Udanej niedzieli Wam życzę :)