New World, podobno przełomowy MMORPG od Amazon, żyje!
Amazon swojego czasu zapowiedziało, że z kopyta wejdzie na rynek gier sieciowych. No cóż, jedną produkcję (Breakaway) już pożegnaliśmy. Co zatem z MMORPG-iem, który dla wielu ma być przełomowy dla gatunku? No, żyje!
Do tej pory raczej z informacjami deweloperzy skąpili. Ot, jakieś tam „przecieki” się pojawiały, ale nigdy nic konkretnego. Teraz dowiadujemy się, że twórcy szukają testerów wersji alfa New World. Zainteresowanych od razu wysyłam tutaj.
Nie wiadomo przy tym kiedy takie testy miałyby się rozpocząć. Niemniej podano wymagania sprzętowe, jakie powinni spełniać podróżnicy w New World:
-
Procesor: Intel Core i7-2600K/AMD Ryzen 5 1400
-
Karta graficzna: NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon R9 390X
-
Pamięć RAM: 16GB RAM
-
Rodzaj dysku: SSD
-
DirectX 12 oraz Windows 10
-
Miejsce na dysku: 35GB
-
Wymagany dostęp do Internetu
I w zasadzie to tyle! Uczestnicy alfy będą mogli dołączyć do „Company”, aby razem współpracować w celu zajęcia terenów, budowania osad oraz by zwalczać graczy-bandytów. Innym przeciwnikiem będą mroczne i dzikie siły, które władają kontynentem – z nimi też będziemy walczyć. Podsumowując, przygoda i eksploracja czekają na Was w Tera Vitae Aeternum.
Na Gamescom niektórzy otrzymali szansę na ogranie New World. Z informacji od nich wynika, że ten MMORPG nie będzie posiadał podziału na klasy. Sami decydujemy które umiejętności oraz specjalizacje nas interesują. Jeśli chodzi o klimat to mamy okres wypraw Krzysztofa Kolumba. Z tego powodu prócz broni białej i magii (ta historyczna dokładność!), skorzystamy z ładunków wybuchowych oraz muszkietów.
New World stawia mocny nacisk na bycie socjalnym. Granie w pojedynkę na dłuższą metę okaże się nieopłacalne, dlatego zabawa z przyjaciółmi ma mieć ogromne znaczenie dla rozgrywki. Crafting podobno jest całkiem rozbudowany, chociaż najciekawiej zapowiada się możliwość stworzenia własnego imperium.
Jeśli chodzi o otwarte PvP oraz full loot z ciała innego gracza – tak, podobno coś takiego występuje. Jest również system „bounty”, a całość przypomina to, co widzieliśmy w Ultima Online.
System walki jest z kolei „action based”, zamiast klasycznego TAB-targetu. Spodziuewać się możemy pasku staminy, ręcznego celowania oraz „animation locking”.
Na koniec wspomnę, że nie położymy niedźwiedzia na jednego strzała, a serwery mają udźwignąć do 1000 graczy jednocześnie (to w końcu już MMORPG, czy jeszcze nie?). Ciekawe co z tego wyniknie :).