Nexon "oszukiwał" swoich graczy i teraz za to zapłaci
Pewnie obiło wam się o uszy, że jakiś czas temu w Azji wprowadzono specjalne regulacje, które wymuszają na producentach/wydawcach gier online, informowanie o procentowych szansach zdobycia jakiegoś przedmiotu z lootboxów, ruletek czy hazardowych zagrań.
Na Zachodzie nie jest to jeszcze normą, ale co innego w Chinach czy Korei Południowej, gdzie jest to absolutny obowiązek.
No i właśnie z tym mierzy się Nexon, który został oskarżony o zatajanie takich informacji w dwóch swoich tytułach: Sudden Attack oraz Counter Strike Online 2. Chodzi konkretnie o zjawisko "gacha" (bardzo popularne w japońskich grach mobilnych), które polega na losowości zakupów.
Sprawą zajęła się Koreańska Komisja ds. Uczciwego Handlu (Fair Trade Commission - tak to chyba można przetłumaczyć), która nałożyła na Nexona dwie kary w wysokości 5,000 i 900,000 dolarów.
Chyba zabolało, bo Nexon w błyskawicznym tempie ogłosił, że ujawni wszystkie szczegóły dotyczące „hazardowych” zabaw w swoich grach. Będziemy dokładnie wiedzieć, jaka jest szansa wydropienia tej lub innej itemki.