Nexon zarabia ogromne pieniądze, ale Europa ma w tym minimalny udział
Macie odpowiedź, dlaczego Nexon tak długo zwleka z dostarczeniem do Europy i Ameryki Północnej Maple Story 2, Moonlight Blade Online i kilku innych fajnych MMORPG-ów.
Po prostu jesteśmy bardzo małymi rynkami, które w minimalny sposób dokładają się do zysków firmy.
Proszę bardzo, oto wykres za ostatni kwartał 2017 roku, który okazał się rekordowy dla Nexona. W porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej, dochody firmy wzrosły o prawie 27%.
Aż 89% zarobionych pieniędzy pochodzi z Chin (43%), Korei Południowej (40%) i Japonii (6%), a tylko 11% z Ameryki Północnej (6%), Europy i reszty krajów (5%). Masakra…
Tyle dobrego, że rynek PC wciąż generuje najwięcej pieniędzy (aż 73%), co daje nadzieję na to, że firma nadal będzie tworzyć gry na komputery osobiste.
Szczegóły raportu (z dokładnymi liczbami) znajdziecie TUTAJ.