Nexon znalazł wytłumaczenie, dlaczego przed wersją Free2Play dostajemy płatny Early Access
Pewnie się zastanawialiście, dlaczego zamiast normalnej premiery i normalnej wersji free-to-play najpierw organizuje się płatny Early Access? Przecież to bez sensu. Wypuszczać tytuł B2P, aby po kilku tygodniach przejść na darmowość.
Dla nas jest to zwykły skok na kasę, ale dla Production Managera w Nexon America jest to coś zupełnie innego.
So why not just make it free-to-play and let everyone in?
Because we need to have the most passionate players try it out first. They are the ones who sees potential in the game, who’s willing to invest their time, wants to have their voices heard, and is willing to spend their hard-earned money on us.
„Ponieważ chcemy, żeby najwięksi pasjonaci wypróbowali naszą grę jako pierwsi”. Naprawdę? Darowaliby sobie takie tłumaczenia i przyznali otwarcie, że chcą zarobić przed premierą gry. Przecież to nic złego.
Mogli też zrobić coś innego. Wypuścić Founder’s Packi, które oferowałyby wcześniejsze wejście do gry np. tydzień przed. Taki headstart, jak to robi większość MMORPG-ów. Z tego jednak kasa byłaby mniejsza, więc…
STEAM-owy Early Access Hyper Universe (platofrmowe połączenie MMO i MOBY) startuje jutro. Cenę wyznaczono na ~15 euro, czyli niewiele ponad 60 zł.