Nightingale miało być grą MMO, ale zmniejszono skalę projektu
Nightingale to ciekawie zapowiadające się RPG z elementami sieciowymi. Początkowo część osób była przekonana, że będzie to MMORPG. Twórcy wyjaśnili jednak, że chcą dostarczyć „shared world survival crafting sandbox game”, chociaż nawiązania do MMO są nieprzypadkowe. Oryginalnie bowiem tym właśnie miało być Nightingale!
W trakcie tworzenia gry okazało się jednak, że gra w stylu MMO to po prostu za duży projekt. Jego skala przerosła deweloperów Improbable, którzy zdecydowali się zmniejszyć wielkość gry. Wszystko po to, aby ekipa mogła skoncentrować się na multiplayerowych interakcjach między graczami. Z czasem wyszło również, że o ile zespół miał aspiracje na stworzenie wielkiego MMO, tak ostatecznie nie do końca chodziło im o to.
Woleli mieć mniej osób na serwerze, ale dać im więcej możliwości do przeżywania własnej przygody i kreowania świata. Dlatego zresztą ekipa podpatruje rozwiązania w grach BioWare, jak Mass Effect i Dragon Age, a nawet Anthem! Nightingale będzie produkcją z opcjonalnymi elementami sieciowymi, gdzie gracze mają czuć konsekwencje podejmowanych decyzji.
Co ciekawe, twórcy Nightingale mają znajomych w ekipie odpowiedzialne za New World. O ile ten ostatni tytuł zaczynał, jako survival, aby ostatecznie ewoluować w grę MMO, tak ich projekt przeszedł dokładnie odwrotną drogę. Ciekawe, kto ostatecznie wyjdzie na tym lepiej.
Zainteresowanych grą zapraszam tutaj.