No to wiemy, co doprowadziło do największego kryzysu w historii Tibii

Dodany przez guru ponad 4 lata temu
10 19921
No to wiemy, co doprowadziło do największego kryzysu w historii Tibii

Brawo, po niemal 10 dniach CipSoft opublikował komunikat (TUTAJ), w którym podaje powody „znerfienia” Tibii. 

„Znerfienia”, które doprowadziło do największego kryzysu w historii gry. Większość Tibijczyków nadal jest obrażona producentów i nie zamierza wracać do aktywnej zabawy, jeśli zmiany nie zostaną cofnięte. 

Ale po kolei… 


1. Głównym powodem nerfa był ogromny napływ złota do gry, który powiększa się z każdym dniem. „Aby zwalczyć inflację złota, podjęliśmy pewne środki zaradcze, jak niektórzy z was już dobrze zauważyli. Zwiększyliśmy czynsze za dom, cenę mikstur i run sprzedawanych przez NPC, opłatę rynkową itd. Wszystkie te działania miały zamierzony efekt spowolnienia napływu złota, ale nie były wystarczające, ponieważ prawdziwym źródłem problemu jest złoto pozyskiwane przez polowanie.”

Przykład? Oto, jak wyglądał dzienny napływ złota (w milionach) na przestrzeni lat: 

  • January 2017: 96 
  • January 2018: 753 
  • January 2019: 3116 
  • January 2020: 2867

2. CipSoftowi nie podoba się także coraz szybsze i łatwiejsze expienie. Na obecną chwilę aż trzysta postaci przekroczyło 1000 level, chociaż nie tak dawno świętowaliśmy dopiero pierwszy „tysiąc” w grze. 

Różnica między zakresem poziomów zwykłych graczy i zaawansowanych graczy stale rośnie. Aby rozwiązać ten problem, postanowiliśmy zmniejszyć napływ XP do gry. Omówiliśmy kilka rozwiązań i jesteśmy zdania, że ??na dłuższą metę najlepszą opcją jest obniżenie XP potworów. Dotyczy to każdego gracza w ten sam sposób! 

3. Twórcy Tibii przyznają, że jeśli chodzi o nowe łowiska wpadli w „błędne koło”.

Istnieje kilka obszarów, które dają zdecydowanie zbyt dużo łupów i XP. Największym winowajcą są tutaj Ferumbras Grounds. Są to tak rażące wartości (w porównaniu do innych miejsc), że musieliśmy zwiększyć łupy i XP kolejnych łowisk, które miały być trudniejsze, do tego stopnia. To wsystko tylko zaostrzyło problemy. 

***

  • CipSoft myślał o zmianach od dwóch lat, ale dopiero teraz postanowić działać
  • Nerf był ich zdaniem lepszy niż buff 
  • Nie wykorzystano testowych serwerów, bo „Zuna i Zunera nie mają być poligonem doświadczalnym dla rozgrywki i mechaniki”
  • CipSoft odrzuca oskarżenia, jakoby nerf miał nas zmusić do kupowania Tibia Coins (płatnej waluty)
  • Według CipSoftu nerf wpłynie także na obniżkę cen przedmiotów na rynku. 
  • Twórcy Tibii czytają nasze opinie i zamierzają w następnych tygodniach wprowadzić dodatkowe „poprawki” 
  • Proszę jednak o konstruktywną krytykę:)

Co na to gracze? A jak myślicie… Ciąg dalszy tej samej śpiewki. Po tym FAQ-u wiele osób tylko utwierdziło się w przekonaniu, że to „koniec gry” i że kompletnie pogrzebano osoby z mid-levelem, które marzą o dołączeniu do topki. 

Kolega „Mandrah” (500 lvl w Tibii) przysłał nam takie PW. Dzięki!

Dodam tylko od siebie, że zmiany uderzają w najmniejsze poziomy. Tam, gdzie expiłem na 200-300 levelu, to te miejscówki teraz są martwe. Na roshu nie ma profitu nawet na moim levelu w duo huncie z knightem (wcześniej po 2h wynosiliśmy 600-900k na łeb, teraz po godzinie waste rzędu -10k). Nightmare Isles, gdzie profitowało się w team huntach (później duo hunty ed + ek) na 200+ levelu, teraz również jest waste. Przypominam, że biję to bez utamo vity druidem, a co mają powiedzieć właśnie 200-300 poziomy, które siedzą tam na utamie (mana shield)? Waste okropny. 

Nie wyobrażam sobie zaczynać teraz grę od nowa, totalnie się nie opłaca. Balans może i był potrzebny, ale nie przeprowadza się go w taki sposób, w jaki powinno się to robić. Jesteśmy zwykłymi królikami doświadczalnymi na oryginalnych serwerach. 

Z tego co widzę po discordach, a na kilku jestem, to większość graczy jest niezadowolona, kilku moich znajomych discordowych sprzedało/sprzedaje postacie. Najgorsze jednak,  że cały ten "balans" ma trwać do grudnia (czyli cały rok) - co nawet już śmieszyć przestało.

Chyba nikomu nie jest teraz do śmiechu. Jeśli bojkot i negatywne nastawienie fanów będzie się utrzymywać, to Tibia może się z tego nie podnieść <odpukać w niemalowane". 


10 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube