No to już wiemy, dlaczego skasowano EverQuest Next
Anulowanie EverQuest Next było ogromnym (negatywnym) zaskoczeniem. Sony Online Entertainment, a potem Daybreak Game Company miało zrewolucjonizować tym tytułem rynek gier MMORPG. Niestety, coś nie pyknęło.
Dzisiaj poznajemy kulisy tego "coś". W wywiadzie dla serwisu Variety.com, dyrektor Daybreak Game Company przyznał, że głównym powodem były… przeszkody techniczne.
Mieliśmy mnóstwo pomysłów, ale napotkaliśmy przeszkody techniczne, których nie mogliśmy przeskoczyć.
EverQuest Next skupiał się na dynamicznie generowanym świecie. Nie było wystarczającej mocy obliczeniowej, żeby tego dokonać.
Czyli po prostu porwali się z motyką na słońce. Chcieli stworzyć next-genowego MMORPG, ale nie pozwoliły na to obecne możliwości. Kropka.
Artykuł zakończymy jednak optymistycznym akcentem. „Whatever we do in the future, we’re going to embrace what we are. There’s 20 years of magic in there that’s sustaining. And we’ll mix something we think is the next evolution for EverQuest”. Nie jest to powiedziane wprost, ale firma być może pracuje (albo zamierza popracować) nad nowym EverQuestem. Byłoby fajnie.
Może tym razem uda im się zakończyć produkcję.