Nowa gra twórców Tibii to pełnoprawny MMORPG, a nie kolejny survival
Po ubiegłotygodniowej zapowiedzi Persist Online pojawiło się wiele głosów, że gra nie jest grą MMORPG (jak to napisano w opisie), ale zwykłym sieciowym survival-shooterem w stylu H1Z1 czy DayZ.
CipSoft odniósł się do tych zarzutów – w tym wywiadzie – jasno deklarując, że Persist Online to najprawdziwszy MMORPG.
Jest to pełnoprawna gra MMORPG z bogatym zestawem funkcji odróżniających ją od typowych strzelanek survivalowych. Po pierwsze, wykorzystuje klasyczny widok postaci z perspektywy trzeciej osoby w grach MMO. Tempo gry jest wolniejsze i bardziej strategiczne w porównaniu do strzelanki.
Gra ma stały świat gry. Nie jest oparta na sesjach. Chcemy, aby gracze odkrywali świat i związane z nim niebezpieczeństwa, ale nie chcemy, aby stracili cały swój postęp, gdy popełnią błąd.
Mamy nadzieję, że fani Tibii znajdą w Persist Online elementy, które pokochają , naszym głównym celem jest dotarcie do szerszej publiczności, która lubi gry PvP, gry w stylu sandbox, ale przede wszystkim lubi gry MMO.
Ponadto serwery Persist Online będą obsługiwać setki graczy równocześnie, a nie jak w survivalach po 32 lub 64 osoby.
Chcemy obsługiwać kilkuset równoczesnych graczy na każdym serwerze. Będzie to zależeć od wydajności, w miarę dodawania nowych funkcji. Ale z pewnością będzie to przeżycie MMO.
Persist Online ruszy wkrótce z testami. Gierkę możecie już dodawać do Listy Życzeń na Steamie.