Nowa klasa w Tibii to ogromna operacja. "Musieliśmy zmienić 130 000 linii kodu"

Dodany przez guru 8 dni temu
12 8531
Nowa klasa w Tibii to ogromna operacja. "Musieliśmy zmienić 130 000 linii kodu"

Z każdym kolejnym tygodniem dowiadujemy się nowych rzeczy o Mnichu, a raczej wdrażaniu Mnicha do Tibii.

Bo CipSoft wcale nie ukrywa, że jest to epokowa, historyczna, rewolucyjna operacja, która wymaga multum pracy. Mówimy o pierwszej nowej klasie do gry po 28 latach od premiery!

Po pierwsze, twórcy Tibii mieli na oku kilka ikonicznych postaci fantasy, które wypełniłyby lukę w profesjach, ale ostatecznie postawili właśnie na Mnicha.

Zwróciliśmy się ku klasycznym archetypom fantasy. Ikoniczne klasy, takie jak Łotr, Bard i Mnich, wyróżniały się jako tematyczne luki. Przy bliższym przyjrzeniu się tym trzem, Mnich szybko stał się naszym głównym kandydatem.

Bardowie mogą być wojownikami w zwarciu, ale nie czują się wyraźnie jako postacie walczące w zwarciu i niosą ze sobą dodatkowe wyzwania, ponieważ tradycyjnie opierają się na muzyce. Łotrzy pasują do opisu wojownika w zwarciu i dobrze nadają się do roli nie-blokującego, ale nie spełniają roli drugorzędnego uzdrowiciela.

Mnich, jednak, pasuje do naszej docelowej roli bardzo dobrze.

Po wyborze Mnicha nastąpiła monotonna robota programistów, która trwa już kilka miesięcy i która jeszcze potrwa, bo faza testowa (czyli opinie fanów) ciągle spływają.

Aby dać ci kilka liczb dla lepszego wyobrażenia: na serwerze gry i w naszych narzędziach musieliśmy zmienić 1004 plików przy 99044 zmienionych liniach kodu. W naszym kliencie musieliśmy zmienić 613 plików przy 26073 zmienionych liniach kodu. I wreszcie w przypadku strony internetowej musieliśmy dostosować 112 plików z 4814 zmienionymi liniami kodu. Ogółem zmieniono ponad 130 000 linii kodu, aby wprowadzić mnicha do gry.

Nie zapominajmy również o grafikach, którzy przygotowali ponad 70 przedmiotów (28 nowych broni, 17 nowych zbroi, 6 nowych hełmów, 6 nowych butów, 6 nowych nogawic, 3 nowe amulety, 2 nowe pierścienie) związanych stricte z Mnichem. Dochodzą do tego unikalne dla tej klasy zaklęcia/umiejętności, animacje modeli, no i oczywiście nowe mechaniki.

No dobra, a kiedy Mnich trafi na live-serwery? Jutro rusza trzecia faza testów, która odpowie na pytanie, czy potrzebne są kolejne Closed Bety.

“Chcemy mieć pewność, że mnich będzie zrównoważonym i interesującym dodatkiem do Tibii”.


12 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube