Od niszowej gry do 12 mln sprzedanych egzemplarzy - Rust
Od nieznanego źle zoptymalizowanego survivala do jednej z najpopularniejszych gier online na świecie. Niesamowite, jaką drogę przeszedł Rust od 2013 roku.
Pamiętacie? Byliśmy pierwszym portalem w Polsce, który napisał o tej grze i zaprosił was do Pre-Alfa Testów. Zainteresowanie było jednak tak wielkie, że w zaledwie kilka godzin Rust został kompletnie sparaliżowany.
Niedługo potem producenci gry zablokowali rejestrację, wprowadzili klucze, podziękowali Polakom za okazane wsparcie i obiecali przetłumaczyć Rusta na polski język. W ten sposób byliśmy pierwszym krajem, który otrzymał Rusta we własnej wersji.
A teraz? Rust to jedna z najsilniejszych marek na platformie Valve, gromadząca cały czas po około 150 tysięcy graczy online – TOP5 pod względem ilości osób na Steamie.
Równie imponująco wyglądają inne liczby:
- 12,5 miliona sprzedanych egzemplarzy
- 1,1 miliona sprzedanych DLC
- 1,3 miliona widzów na Twitchu
- 400 tysięcy członków na Discordzie
- 600 tysięcy zbanowanych
Rust to także bardzo szanowana gra, która może się poszczycić 87% i 89% pozytywnych recenzji na Steamie. Mało który survival MMO z przeszłością Early Access może się pochwalić takim wynikiem.
Zagracie TUTAJ.