Ogromne zmiany w Heroes of the Storm już na serwerze testowym
Zapowiedziane zmiany podczas tegorocznego BlizzConu przybyły do Heroes of the Storm szybciej, niż zakładałem. Aktualnie dostępne są na serwerze testowym (PST/PTR), ale za jakieś trzy tygodnie (po 11 grudnia) staną się integralną częścią gry. Czego zatem powinniśmy się spodziewać?
Dobierania graczy w oparciu o wyniki. System dobierania graczy został zaktualizowany, by wykorzystywał mechanikę oceny wyników, który bierze pod uwagę osiągnięcia poszczególnych graczy podczas przydzielania punktów wskaźnika MMR za zwycięstwa i porażki. Dzięki nowemu systemowi gracze powinni szybciej i sprawniej osiągnąć właściwy wskaźnik rankingowy. Powstał obszerny artykuł opisujący ten temat – znajdziecie go tutaj.
Poza tym znacząco oddalono widok z kamery, pozwalając na lepszy podgląd pola walki. Pojawił się również Hanzo, czyli zwinny zabójca z klanu Shimada. Jego zdolności przypominają pierwowzór z Overwatch. Spokojnie, przyjdzie jeszcze pora, aby przyjrzeć się nowej postaci.
Pora zatem na kilka smakołyków. Przykładowo, zmodyfikowano czas pojawiania się celów na polach bitwy. Na niektórych mapach obiekty pojawią się po 90 sekundach, a na innych po 3 minutach. Jakby tego było mało, minimapa będzie teraz wskazywać kolejną lokację pojawienia się celu (otrzymamy więcej czasu na przygotowanie się).
Kule Regeneracji staną się neutralne – czyli dostępne dla obu drużyn – jeśli nie zostaną zebrane w ciągu 3 sek. Ciekawiej zaczyna się dopiero teraz. Budowle atakujące nie korzystają już z amunicji. Mur zaś zostanie zniszczony, jeśli przyłączona do niego wieża lub brama również padnie. Fortyfikacje mają teraz 0,5 sek. opóźnienia zanim zaczną strzelać i muszą być całkowicie zwrócone w kierunku swojego celu. Usunięto samotne wieże stojące w pobliżu fortów i twierdz. A na deser mam to - forty i twierdze dysponują teraz Prawdziwym Wzrokiem, co oznacza, że mogą wykrywać i atakować Ukrytych bohaterów.
Ogromne modyfikacje dotknęły również mechanikę ukrycia. Gracze z ukryciem staną się „niewidzialni”, jeśli pozostaną przez 1,5 sek. w bezruchu. Efekty wizualne ukrycia nie będą wyświetlane dla niewidzialnych bohaterów. Gracz wciąż może stracić ukrycie, jeśli otrzyma obrażenia. Tyczy się to również bohaterów posiadających tymczasowe efekty ukrycia, jak „Na Skrzydłach Wiatru” Samuro czy „Cichociemna” Tyrande.
Dodatkowo, bohaterowie nie mogą się stać niewidzialni, jeśli zajmują punkt przechwytywania, jak nadajnik w Placówce na Braxis czy znacznik obozu najemników. Zamiast tego zachowają normalne efekty wizualne ukrycia.
Pełen opis zmian znajdziecie tutaj. Na koniec wtrącę swoje trzy grosze. Kompletnie nie podobają mi się powyższe zmiany, ponieważ wydłużają czas gry i zmieniają część unikalnych cech Heroes of the Storm. W zasadzie to HotS zaczynie przypominać League of Legends, ale to tylko moje zdanie.