Oto dlaczego Blizzard i NCSoft przerzucają się na mobilne gry MMORPG...

Po przeczytaniu tego newsa, wszystko stanie się dla was jasne. Nie będziecie już zdziwieni, dlaczego cały czas słyszymy o mobilnych MMORPG-ach.
Według raportu firmy Newzoo, gry wideo wygenerują w tym roku niemal 140 mld dolarów, z czego 51% będzie pochodziła z mobilnego segmentu (70 mld dolarów). Dla konsol będzie to 34 mld dolarów, a dla PC 32 mld dolarów. Liczby nie kłamią. Mobilne gry są teraz dużo bardziej opłacalne niż gry konsolowe lub pecetowe.

Wzrostowy trend utrzyma się w kolejnych latach. Już w 2021 roku mobilny rynek będzie stanowił niemal 60% wszystkich przychodów.

Jak się pewnie domyślacie, głównymi „dostarczycielami” gotówki są i będą gracze z Azji. Sami Chińczycy wykładają na gry mobilne więcej pieniędzy niż Europejczycy, Arabowie, Afrykanie i Latynosi razem wzięci:)

No to macie niezbite dowody, dlaczego Blizzard zdecydował się na pachnące „chińszczyzną” Diablo Immortal i dlaczego Aion 2 czy Blade & Soul powstały z myślą o urządzeniach mobilnych. Finansów nie oszukamy.