Otwarty świat w Diablo 4 to błąd – uważa szef Path of Exile 2
Serwis VG247 rozmawiał z szefem (reżyserem) Path of Exile 2, Panem Jonathanem Rogersem. Padły tam bardzo ciekawe kwestie dotyczące… Diablo 4.
Na przykład o to, jakie wnioski zespół GGG wyciągnął z premiery i dotychczasowego rozwoju Diablo 4. Jego odpowiedź?
Nie sądzę, aby było coś, na co bezpośrednio zareagowalibyśmy, jeśli chodzi o Diablo 4. Wręcz odwrotnie. Bardziej niż cokolwiek innego, potwierdziło to nasze wybory, w które zawsze wierzyłem.
Ogólnie rzecz biorąc, niewiele musieliśmy się nauczyć od D4.
Poruszono też sprawę otwartego świata w Diablo 4, co z jednej strony jest plusem (bo Diablo 4 jest tytułem z pogranicza MMO), ale z drugiej “kastruje” D4 z gatunku hack’n’slash. Tak również uważa Pan Rogers.
Na przykład zawsze byłem sceptyczny wobec otwartego świata, wiem, że mogą się sprawdzić w pewnych sytuacjach, ale szczególnie w przypadku Action-RPG nie jestem wielkim fanem. Zawsze wyobrażałem sobie, że to nie zadziała, a na pewno nie podobał mi się ten element Diablo 4.
Moim zdaniem lochy są znacznie lepsze niż otwarty świat i myślę, że otwarty świat w pewnym sensie go powstrzymuje, co utwierdziło mnie w tej opinii.
Zgadzacie się? Czy open-world w Diablo 4 daje radę czy odwrotnie?