Palia nie będzie dla hardcore’ów! Brak kar za omijanie posiłków!
Palia to jeden z tych projektów, które budzą niemałe zainteresowanie. Nie będzie to typowe MMO, a raczej socjalny projekt gry sieciowej z elementami RPG, gdzie nie uświadczymy bezpośredniej rywalizacji. Walka z mobami będzie w skromnej formie, a sama rozgrywka ma skupiać się na wczuwaniu się w swoją postać, craftingu, handlu oraz budowaniu społeczności.
Pojawi się i możliwość spożywania posiłków oraz picia różnych napojów, ale Palia rezygnuje z symulatorowych aspektów zabawy. Dostaniemy bonusy za dbanie o nasz głód, ale gra nie ukarze nas, gdy zapomnimy zjeść śniadanie, czy ominiemy obiad. Gracze nie muszą obawiać się o survivalowe elementy – będą one jedynie dodatkiem do zabawy, a nie jej główną osią.
Jednocześnie twórcy zapewniają, że tego typu czynności w Palia będą zapewniały, na tyle opłacalne benefity, że profesje typu cooking wciąż będą opłacalne. Twórcy nie chcą, aby z powodu braku kar gracze ignorowali system głodu, ale równocześnie nie zamierzają nikogo karać. Dlatego postanowili, że nagradzanie będzie lepszym rozwiązaniem.
Co o tym sądzicie? To nie tak, że jest to coś nietypowego – większość MMORPG-ów (nie mylić z survivalami) opiera się właśnie na czymś takim.
Our Game Director explains that eating and drinking are not required to succeed in Palia, but honestly; it might be hard to resist all the delectable delights you create in the kitchen! 🥧🍣🍜🍵 pic.twitter.com/uFCf9oLt6Y
— Palia (@playPalia) December 15, 2021