Path of Exile 2 pozamiatało. Masa nowości, duże zmiany i koniec problemów z handlem!

Po zakończonym właśnie pokazie Grinding Gear Games możemy powiedzieć jedno - Path of Exile 2 wraca z niebytu i znowu będzie wielkie.
Zaprezentowano nie tylko masę nowości, ale także kluczowe zmiany w rozgrywce, które powinny załatwić główne bolączki PoE2.
Niestety nie dostaniemy nowej klasy. Były plotki, że do zabawy wkroczy Druid, ale niestety nic takiego się nie wydarzy. No trudno…
***

Dodatek „Third Edict” wprowadzi Akt 4. Gracze odwiedzą archipelag Karui o nazwie Ngamakanui składający się z 16 nowych mapek, 12 nowych bossów i 100 nowych rodzajów potworków. Co ciekawe, te wyspy czyli de facto cały Akt będzie nieliniowy. Będziemy go mogli ukończyć w dowolnej kolejności.
Aha, koniec poziomu Cruel dla kampanii fabularnej PoE2, czyli koniec przechodzenia drugi raz tego samego. Po Akcie 4 otrzymamy trzy tzw. Interlude Acts - poboczne opowieści (mini-mini Akty) składające się łącznie z 19 nowych stref i kolejnych 12 bossów.
Oznacza to, że kampania PoE2 jest teraz ciągła. Akt 1, Akt 2, Akt 3, Akt 4, Interlude 1, Interlude 2, Interlude 3 i jesteśmy w end-game. A gdy w przyszłości PoE2 otrzyma Akt 5 i Akt 6, Interlude znikną z kampanii.


Path of Exile 2 kompletnie zmienia też system gemów. Znika ograniczenie dla Support Gemów. Możemy teraz używać dowolnej liczby kopii tego samego Support Gema na swojej postaci, a każdy taki klejnot ma teraz wiele poziomów, co pozwala na ulepszanie go w miarę postępów w grze.
Do tego 150 dodatkowych „notek” w Passive Skill Tree, 12 nowych umiejętności, znaczące buffy istniejących umiejętności, wprowadzenie wyższych wersji/tierów głównych orbów rzemieślniczych (np. Perfect Chaos Orb, Perfect Orb of Transmutation). A na deser - Lineage Supports, potężne Support Gemy, które wydropimy tylko w głębokim end-game.
Pomyśl o nich jak o przedmiotach Unikalnych, ale przeznaczonych dla wsparcia. Podobnie jak w przypadku przedmiotów Unikalnych, niektóre są dostępne w standardowej puli, a niektóre pochodzą od konkretnych bossów. Niektóre definiują build, inne to po prostu ulepszenia mocy.

Inne nowości:
- Wprowdzenie Sprintu
- 25 nowych mapek end-game
- Nowe niebezpieczeństwa w Atlasie
- Więcej możliwości craftingu
- Kupowanie przedmiotów od innych graczy nawet jeśli są oni offline
Tutaj się zatrzymajmy, bo to przełomowa sprawa. GGG w końcu załatwia główny problem handlu pomiędzy graczami w PoE. Handel Asynchroniczny pozwalający kupować przedmioty od innych graczy bez konieczności obecności sprzedawcy. Koniec problemów, że ktoś nie odpisuje albo kogoś nie ma w grze.
Sprawa jest prosta. Szukamy przedmiotu na PoE Trade, „zabezpieczamy go”, a potem gra teleportuje nas do hideouta sprzedawcy, gdzie - od specjalnego NPC - kupujemy wymarzony przedmiot (i to wszystko bez udziału drugiego playera). Tak samo działa to w drugą stronę - wystawiamy przedmiot, ustawiamy cenę, a po udanej transakcji po prostu otrzymujemy komunikat, że ktoś kupił od nas X item. Nie musimy przerywać farmienia, nie musimy wychodzić z mapki, nie musimy z nikim wchodzić w interakcję. Wystarczy hideout i zaproszenie do niego nowego NPC.


Zostaje jeszcze kwestia nowej mechaniki ligowej - Rise of the Abyssal. Jest to po prostu Abyss z Path of Exile, ale trochę podrasowany.
Podczas podróży przez Wraeclast natkniesz się na szczeliny w ziemi, wysysające siły życiowe potworów na powierzchni. Zabicie tych potworów spowoduje pojawienie się Otchłani, wzmocnionej dodatkowymi nekromantycznymi mocami tych, którzy ją wysysali. Będziesz musiał je pokonać, aby zamknąć Otchłań.
Rise of the Abyssal to również dodatkowa opcja craftingu (kopia Veiled Items z PoE1), nowi Pinnacle Bossowie oraz dedykowane unikaty.

Dodatek „Third Edict” debiutuje już za tydzień, 29 sierpnia.
W ten sam dzień, Path of Exile 2 zorganizuje pierwszy w historii Free Weekend, gdzie każdy będzie mógł wypróbować PoE2 za darmo.
https://pathofexile2.com/edict