Path of Exile 2 miażdży system. 6 nowych klas, 100 bossów, 1500 umiejętności...
Path of Exile 2 miało zrobić wrażenie… no i zrobiło.
Już pierwszy trailer dał jasno do zrozumienia, z jak wielką produkcją mamy do czynienia i jak bardzo Diablo 4 wygląda przy tym jak… przeciętniak. Path of Exile 2 to “gra nowej generacji ARPG” (to cytat z GGG, a nie nasze widzimisię), która nie tylko ulepsza, to co było dobre, ale także wprowadza unikalne - dla całego gatunku hack'n'slash - elementy.
Jednak najważniejsza informacja jest taka, że PoE1 i PoE2 - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - będą niezależnymi oddzielnymi produkcjami, z tym wyjątkiem, że stashe i płatne mikrotransakcje z PoE1 przejdą do Path of Exile 2. Oryginał nadal będzie rozwijany, ale największa uwaga Grinding Gear Games przejdzie właśnie na sequel.
Path of Exile 2 będzie miało sześć (!!!) nowych klas. Do Maraudera, Witcha, Rangera, Shadowa, Duelisty i Templara dojdzie Warrior, Huntress, Sorceress, Mercenary, Monk oraz Druid. Tym samym liczba wszystkich Ascendancy (subklas) wzrośnie do 36! Jak zauważyliście z zestawu klas zniknęła Scion.
Rozgrywka przeszła wielkie zmiany, ma być cięższa i dłuższa. Na prezentacji, którą oglądaliśmy, wyglądała podobnie do souls-like gier, widać GGG sugerowało się produkcją Elden Ring. Sockety (czyli miejsca na gemy) tak jak oryginalnie zapowiedziano w 2019 roku, będą wbudowane w same gemy. Przeróbce poddana została jedynie funkcjonalność umiejętności i możemy przypisywać do 1 lub 2 slotu broni, używając jej, nasza broń jest automatycznie zmieniona.
Drzewko skilli weszło w posiadanie tak zwanych “presetów”. Możemy je modyfikować w 2 różne ścieżki i przypisać do slotów broni, przy zmianie broni, nasze drzewko automatycznie zmienia ścieżkę rozwoju, w zależności, która, do jakiej broni przypisaliśmy. Otwiera to całkiem większe możliwości rozwoju naszej postaci! Dla przykładu na jednej broni trzymacie główny atak, a na drugiej robicie zestaw pod klątwy.
Oficjalny trailer:
Przejdźmy teraz do samego end-game. Tutaj niewiele się zmieni, nadal będziemy robić mapy i przy okazji pokonywać mechaniki z poprzednich lig. Całość ma jedynie zostać przerobiona i przygotowana specjalnie pod Path of Exile 2.
Powracając na chwile do Ascendancy, to obecnie, aby odblokować te subklasy, musimy ukończyć labirynt. W PoE 2 się to zmieni i zostanie on zastąpiony wyzwaniami, w całej grze znajdziemy ich 3. Więcej szczegółów co do tego obecnie nie znamy.
Path of Exile 2 to także:
- Praktycznie nowa grafika
- Dodge/Rolling System (za pomocą spacji - bez limitu, bez cooldownu)
- 100 różnorodnych środowisk
- 100 bossów z unikalnymi mechanikami (każda lokacja ma zawierać bossa)
- 600 rodzajów potworów
- 1500 pasywnych umiejętności
- 240 aktywnych umiejętności
- Wprowadzenie złota/golda do gry
Oczywiście Path of Exile 2 będzie darmową grą (Free-To-Play)!!!
30-minutowy gameplay:
Kiedy zagramy?
Nieprędko. GGG nie chce się śpieszyć, dlatego Closed Beta ruszy… dopiero w czerwcu 2024 roku. Tak - za 11 miesięcy od tego momentu.
Czyli oficjalnej premiery należy się spodziewać mniej więcej za półtora roku. Wytrzymacie? Musicie.