Path of Exile 2 z pierwszymi zmianami. Będzie więcej orbów i lepszego dropa
Sukces sukcesem, ale pracować trzeba.
Grinding Gear Games przejrzało fora, Reddity, Discordy, Twittery (X) i zamierza wprowadzić – zgodnie z opinią fanów – poprawki/zmiany do najbardziej palących kwestii.
Część z nich została już zaimplementowana do gry, ale reszta trafi do Path of Exile 2 przed końcem tego tygodnia.
***
Będą zmiany w Dodge Roll: zauważono, że potwory zbyt często blokują postać, co uniemożliwia nam “wyturlanie się” z hordy mobków, a tym samym, uniknięcie niechybnej śmierci. Podczas uniku rozmiar gracza będzie teraz ustawiony na zero jednostek zamiast jednej jednostki (co pozwoli przechodzić przez najmniejsze szczeliny między nimi). Niektóre mniejsze potwory można teraz pchać podczas rollowania.
Będą zmiany w Checkpointach: kliknięcie punktu kontrolnego umożliwi teraz teleportację do innych punktów kontrolnych w obszarze, do tego zostaną dodane punkty kontrolne przy wszystkich wejściach i wyjściach ze stref.
Będzie nam wypadać więcej orbów: drop rate Regal Orb wzrósł o 40%, Lesser Jewellers Orb o 33%, a drop Gem Gemcutter's Prism o imponujące 500%
Rzadkie “żółte” potworki będą dropiły przedmioty z jeszcze lepszymi modami, co będzie rosło proporcjonalnie do postępów (czyli w end-game otrzymamy jeszcze cenniejsze itemki). “Te zmiany spowodują, że nagrody za rzadkie potwory będą naturalnie rosły wraz z osiąganiem wyższych poziomów, ponieważ liczba modów, które może mieć potwór, wzrasta w trakcie kampanii i w końcowej fazie gry”.
GGG wprowadza także "Unlucky" Drop Protection – nie będzie już sytuacji, że większa połowa dropu z bossa będzie goldem. Ponadto bossowie Aktów i map zawsze będą upuszczać co najmniej 1 rzadki przedmiot.
Wprowadzono też poprawki do end-game’owych mapek: rzadkie potwory pojawiają się teraz na minimapie, gdy pozostaje 200 potworów, a nie 50. Do wielu map dodano także dodatkowe rzadkie potwory, aby upewnić się, że na każdym typie mapy występuje ich minimalna liczba.
Nastąpiły też pierwsze nerfy (głównie dla Gas Arrow czy Gas Granade). Grinding Gear Games sprawdza, czy inne skille (lub kombinacje skillów) nie są równie OP.
Co do zwiększenia ogólnego dropu przedmiotów i krytyki graczy, że “zabawa w PoE 2 nie jest wystarczająco nagradzająca”…
To obszar, w którym musimy być bardzo ostrożni podczas dostosowywania, ponieważ bardzo trudno jest zmniejszyć dropy, jeśli zwiększymy je zbyt mocno.
Zidentyfikowaliśmy jednak kilka kluczowych obszarów, które naszym zdaniem znacznie poprawią wrażenia graczy.
Co wy na to?