Path of Exile dopadł mały kryzys. Liczba graczy najgorsza od kilku lat

Oczywiście nie ma co bić na alarm i głosić, że “Path of Exile umiera”, ale liczby nie kłamią. Produkt Grinding Gear Games notuje najgorsze wyniki od dawien dawna.
W ostatnich dniach w steamową wersję gry bawiło się – w szczytowym momencie – około 12 tys. osób. Tak mało ludzi nie widziano tutaj… od 2016 roku.
Zobaczcie na wykres ze SteamCharts.com:

W tym miejscu musimy jednak wspomnieć o pewnej zależności, od której zależy populacja gry. Wszystko kręci się tutaj wokół kwartalnych dodatków. Zaraz po starcie nowej ligi mamy nawet 130 tys. graczy online – potem jednak liczba aktywnych użytkowników regularnie maleje, dobijając przy końcu ligi (czyli tak jak teraz) do dolnej granicy. Po premierze kolejnej ligi liczba znowu wędruje do góry… i tak co trzy miesiące.
W tym przypadku ta “dolna granica” nie wynosiła jednak 20-30k (jak zazwyczaj), ale 12k, co oznacza największy spadek w historii PoE.
Ciekawe, co jest tego powodem? Początek roku szkolnego? Inne gry? A może po prostu słabość Harvest? Czyżby uprawianie ogródków nie każdemu przypadło do gustu? Nic dziwnego, że Grinding Gear Games nie zamierza zaimplementować Harvestu do pełnej wersji gry.
Path of Exile: Heist startuje 18 września. Zobaczymy, jaki wtedy wynik osiągnie “Król Hack’n’slashy”...