Path of Exile pozamiatało. Oto szczegóły nowego dodatku “Secrets of the Atlas”

Co prawda Path of Exile nigdy nie umarło, ale można powiedzieć, że produkt Grinding Gear Games właśnie wrócił do do żywych.
Otrzymaliśmy oficjalną zapowiedź nowego dodatku “Secrets of the Altas”… i to jaką zapowiedź. Ilość contentu, nowości oraz zmian jest piorunująca. Widać, że GGG chce w ten sposób “udobruchać” fanów PoE, którzy od jedenastu miesięcy nie otrzymali żadnej ligi.
Główną nowością nowej ligi będą… Mercenaries, czyli Najemnicy. Spotkamy ich podczas normalnej rozgrywki, gdzie po krótkiej interakcji - stoczymy pojedynek 1vs1. W razie zwycięstwa, otwiera się okno wyboru: odprawiamy ich, kradniemy ich itemki (każdy posiada losowo generowane przedmioty + specjalne unikaty) albo wynajmujemy za złoto, aby towarzyszył nam w przygodach.
Najemników nie można levelować (odpowiadają oni levelowi mapy, więc można ich potem zastępować silniejszymi wersjami), ale można ubierać w dowolne (własne) przedmioty, których nie stracimy, bo po śmierci Towarzysza, jego przedmioty nie znikają (aczkolwiek wskrzeszenie Najemnika kosztuje złoto). Najemnicy posiadają zestawy różnych umiejętności i buffów, więc ważny będzie taki wybór, aby synergia pomiędzy naszym stylem a stylem Najemnika dawała najwięcej efektów.

Ale Najemnicy to i tak pikuś, przy tym, co Grinding Gear Games przygotowało w end-game.
To nowa fabuła, która stanie się dostępna dopiero podczas końcowych mapek. Poznamy Eagona, który przy pomocy nitek pamięci będzie chciał odzyskać pamięć i uratować Zanę (tak, tę Zanę).


Wspomnienia otwierają nowe mapy, które z kolei odblokowują dla nas potężne unikalne dla PoE zdolności. Mamy też silnych bossów na tych “wspomnienowych” mapkach (będących nowymi wersjami znanych bossów), mamy również Trio nowych Pinnacle Bossów, którzy będą wymagać sporych umiejętności, ale którzy będą dropić nowe potężne unikaty… naprawdę potężne.
Z Pinnacle Bossów dropią również przedmioty z nową mechaniką craftingową– Memory Strands, plus nowe Orby służące do manipulowania Memory Strands na przedmiotach i dające niespotykane wcześniej efekty.


Co jeszcze?
- Gold (Złoto) zostaje i staje się integralną częścią PoE1
- Settlers of Kalguur również wchodzi do codziennej rozgrywki (lae już bez rozbudowywania bazy)
- Black Market i funkcja cofania Passive Skill Pointów dostępna praktycznie w każdym Akcie (u konkretnych NPC)
- Dom Aukcyjny też zostaje!
- Możliwość pauzowania gry
- Kompletny rework Betrayal
- Runegrafting – nowe mechanika umożliwiająca zastąpienie Masterki w Passive Skill Tree
- Dodatkowy schowek na mapy przy Map Device
- Wielki balans klas i Ascendancy (nowe nodki)
- Wielki balans Skill Gemów (szczególnie tych mniej popularnych)
Path of Exile: Secrets of the Atlas – ze wszystkimi powyższymi zmianami i nowościami – zadebiutuje już w następnym tygodniu, 13 czerwca wieczorem.
Co jednak najważniejsze, GGG zobowiązało się wrócić do zwykłego harmonogramu rozwijania Path of Exile. Czyli jedna liga/dodatek na kwartał. Kolejny mamy otrzymać w sierpniu, a następny w październiku.
https://www.pathofexile.com/secrets